معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد :

برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، یک ماه پس از بازگشایی مدارس


۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۰:۳۷ | کد خبر: ۶۰۵۹ چاپ

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی، یک ماه پس از بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد.

برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی، یک ماه پس از بازگشایی مدارس

کلانشهر : به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، علیرضا کمرئی صبح روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی خبرنگار صداوسیما تاکید کرد: آموزش و پرورش مصمم است در هر شرایطی که مدارس باز شوند، یک ماه فرصت آموزش حضوری برای دانش آموزان مهیا کند تا یادگیری های قبلی دانش‌آموزان که در جریان آموزش های تلویزیونی و مجازی صورت گرفته، به کمک معلمان مرور شود و سپس وارد فرایندهای ارزشیابی پایان سال آغاز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است امتحانات خردادماه به تیرماه موکول شود گفت: تصمیم برای ادامه روند آموزش تابع زمان بازگشایی مدارس است، احتمال می‌دهیم که با از سرگیری فعالیت های آموزشی فرصت یک ماهه  آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

کمرئی درباره برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز گفت: برگزاری امتحانات نهایی نیز از این قاعده عمومی زمان بازگشایی تبعیت می‌کند اما از آنجایی که منتهی به شرکت دانش‌آموز در آزمون سراسری می‌شود باید وضعیت روشن تری پیدا می کرد. بر همین اساس مقرر شده این موضوع با هماهنگی شورای سنجش و پذیرش دانشجو هر زمان که آخرین درس نهایی پایه دوازدهم به اتمام برسد ، دانش‌آموزان ۲۰روز بعد از آن در آزمون سراسری شرکت کنند؛ البته این مطلوب آموزش وپرورش است که باید این  توسط شورا  سنجش نهایی شود.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش وپرورش  اضافه کرد: تصمیمات ما با رعایت صلاح و مصلحت دانش‌آموزان خواهد بود و در زمینه امتحانات نیز آنچه به دانش آموزان تدریس شده باشد مورد امتحان  قرار می گیرد.

کمرئی گفت ارزشیابی دغدغه معلمان و نظام آموزشی برای اطمینان از کمیت و کیفیت یادگیری است و از این جهت  خانواده‌ها  و دانش آموزان نباید نگران باشند و البته دانش آموزان باید فرصت های فراهم شده برای یادگیری از طریق رسانه ها و معلمان را قدر بشناسند و از آن بخوبی استفاده کنند . وی افزود: ممکن است در بارم بندی دروس متوسطه دوم بازنگری شود بدین معنا که در امتحانات پایان سال سوالات بیشتری از آموخته های دانش آموزان در نوبت اول طرح شود و نمرات بیشتری به آن تعلق بگیرد.

معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای حدف بخش هایی از  دروس را دارید یا خیر ؟ گفت: برنامه‌ای برای حذف از مباحث کتاب های درسی نداریم چون اکنون  آموزش‌های توسط معلمان و از طریق رسانه ها به مقدار مناسبی در حال انجام است، البته بعضی دانش‌آموزان ممکن است در پاره ای موارد فرصت استفاده را از دست داده باشند و یا پوشش‌ آموزش های تلویزیونی این امکان را برای آنان فراهم نکرده باشد، در این صورت فرصت یک ماهه آموزش حضوری بخشی از فرصت از دست رفته برای یادگیری را جبران خواهد کرد.

کمرئی همچنین درباره  فعالیت هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش کشور در تولید ماسک گفت:  ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش فرصت بزرگی برای کشور در مقاطع مختلف است. وی گفت طبق مکاتبه ای که وزیر محترم آموزش وپرورش با وزارت صنعت و معدن داشتند وجود ظرفیت در 1300 هنرستان در رشته طراحی دوخت ،120 هنرستان در رشته صنایع شیمایی و 13 هنرستان مکاترونیک  دارای آمادگی برای تعمیر تخت های بیمارستانی مورد یادآوری قرار گرفت که نتیجه آن بهره گیری از ظرفیت هنرستانها در استان تهران بود ‌. و البته این جریان در استانهای کشور توسط واحد های هنرستانی با هماهنگی مراجع استانی در تولید ماسک و مواد شوینده و افشانه برای ضدعفونی کردن محیط قبلا  آغاز شده بود 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون هنرستانها در رشته صنایع شیمیایی در تولید مواد ضدعفونی کننده و در رشته طراحی دوخت  روزانه ۳۵هزار تولید ماسک در ۴۴واحد آموزشی از  ۱۱استان کشور گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین مشارکت در تولید ماسک در استان‌های بوشهر، مازندران، چهارمحال و بختیاری، یزد و هرمزگان گزارش شده است و تهران نیز از امروز به خیل تولیدکنندگان هنرستانی پیوسته است. 

کمرئی گفت؛ پیش بینی می‌کنیم با  تکمیل گزارش در روزهای آینده ، آمار تولید ماسک در هنرستانها آینده به ۲برابر رقم فعلی افزایش یابد .