دلق پوش، رئیس ستازمان صمت گیلان خبر داد :

کمبودی در زمینه اقلام اساسی در گیلان نداریم


۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۱۲ | کد خبر: ۶۰۷۹ چاپ

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در زمینه اقلام اساسی در استان نداریم، گفت: مردم به شایعات توجه نکنند.

کمبودی در زمینه اقلام اساسی در گیلان نداریم

کلانشهر : فرهاد دلق پوش شامگاه دوشنبه در کمیته ویژه نظارت بر بازار با تأکید بر لزوم بازرسی محسوس و نامحسوس فروشندگان اقلام بهداشتی، اظهار کرد: تاکنون متخلفان اقلام بهداشتی ۸۳۷ میلیون ریال جریمه شده و برخورد شدیدی در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۰۸ هزار عدد ماسک احتکار شده استان کشف و ضبط شده است، گفت: در بازرسی‌های مستمر از بازار ۵۵۰۰ عدد دستکش و بیش از ۷۲۰ لیتر الکل کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه سرکشی به داروخانه‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی از دیگر مأموریت‌های بازرسان است، افزود: در چند روز گذشته ۱۰ هزار و ۹۸۰ عدد اسپری ضد عفونی کننده و ۱۲۰ هزار پد الکلی و ۶۰ هزار ماسک در سطح داروخانه‌های استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه‌ها توزیع شده است.

دلق پوش به فعالیت گروه و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه تولیدی و توزیع ماسک نیز اشاره و تصریح کرد: استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده اقلامی بهداشتی از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی هدف از این اقدام را کنترل و نظارت بیشتر بر زنجیره تولید و توزیع با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: اقلام اساسی به اندازه کافی در انبارهای استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه مردم نگران تأمین اقلام اساسی نباشند، اظهار کرد: چندین برابر نیاز استان کالاهای پرمصرف و اساسی عید ذخیره شده است.


مهر