نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به استقرار عوامل نظامی، امدادی و درمانی در ورودی های استان گیلان از روز گذشته گفت : امسال تمامی نهادهای دولتی، انقلابی، شهرداری‌ها و مدارس سراسر استان نیز از همان ابتدای شیوع کرونا اعلام کردند که به منظور اهمیت سلامت مردم به ویژه گیلانیان، نمی توانند پذیرایی هیچ مسافری باشند.

استقرار عوامل نظامی، امدادی و درمانی در ورودی های گیلان

کلانشهر : ارسلان زارع سه‌شنبه شب در ارتباط زنده تلویزیونی افزود : علی رغم توصیه های مکرر صورت گرفته،   متاسفانه برخی از هموطنان به تذکرات بی توجهی می کنند و باید اعلام کنیم که در استان هیچ ظرفیت و امکانی برای پذیرش این مسافران نداریم.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه در سال های گذشته چنین ایامی، شهرداری‌ها با برپایی چادرهای اقامتی و آموزش و پرورش با مهیاکردن کلاس های درس برای میزبانی از مسافران و فرهنگیان آماده می‌شدند، گفت: امسال چنین امکانی فراهم نیست ضمن آنکه براساس نظر کارشناسان بهداشت محیط، اقامتگاه های موقت نیز موجب تراکم جمعیت می شوند.

وی تصریح کرد : از اینرو به واسطه اینکه امکان جداسازی جمعیت و نیز ارائه سرویس های خدماتی وجود ندارد، برپایی هرگونه چادر توسط مسافران ممنوع است.

وی ادامه داد : ۱۳ استان کشور به ویژه  آن دسته که در سال های گذشته بیشتر گردشگر پذیر بودند، کانون شیوع ویروس کرونا هستند و به منظور جلوگیری از انتقال این ویروس این اقدامات و تدابیری اجرایی شده است.  

وی با اشاره به استقرار عوامل نظامی، امدادی و درمانی در محورهای ورودی گیلان از استان های مجاور اظهار کرد : در محور قزوین به رشت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری بهداشت و درمان با اکیپ های دارای ماموریت مشخص مستقر هستند تا همه سرنشینان خودروها را غربالگری و تب سنجی کنند.
وی خاطرنشان کرد: غربالگری و تب سنجی در محور منتهی به استان مازندران توسط نیروهای هلال احمر و شبکه بهداشت و در محور منتهی به اردبیل در شهرستان آستارا، از سوی نیروی انتظامی و هلال احمر با همراهی عوامل بهداشت و درمان صورت می گیرد.

گیلان سالانه پذیرای افزون بر ۳۰ میلیون گردشگر می باشد، در حال حاضر این استان یکی از کانون های آلوده کشور است.


ایرنا