آماده باش مدارس و مساجد حیران آستارا برای اسکان اضطراری

فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای روزهای پایانی هفته، مبنی بر احتمال بارش شدید برف در ارتفاعات شهرستان، کلیه مدارس و مساجد روستای حیران برای اسکان اضطراری در شرایط بحرانی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، یونس رنجکش در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور داشته باشند و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس و مساجد منطقه حیران و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری آماده باشند، ادامه داد: باید در این مدت مسیر دسترسی به تصفیه خانه آب بهارستان به منظور پایش تأسیسات آب رسانی باز باشد.

وی افزود: باران و برف موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا در غرب استان گیلان به شهرستان نمین در استان اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد در پایان هفته مهیا کنند.

رنجکش ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی و بخشداران و دهیاران با تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در روستاها از آمادگی کامل برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بحران و حادثه زمان مشخص ندارد و قصور در خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم، از هیچ مدیری پذیرفته نیست، خاطر نشان کرد: شهروندان منطقه نیز اقدامات لازم را برای مدیریت بحران های احتمالی در محدوده های شهری داشته باشند.

وی همچنین خواستار استقرار ماشین آلات راهداری در مسیر و جایگاه های معیّن شده توسط اداره راهداری و شهرداری ها در سطح شهرستان شد و تصریح کرد: این آمادگی باید تا پایان سال ادامه داشته باشد.

رمضان دانش سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز در این جلسه با اشاره به بارش باران و برف از اواخر هفته جاری، از آمادگی راهداران برای تامین امنیت و خدمات رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی و تجهیز دو تیم تخصصی راهداری به بیش از 10 دستگاه لودر، گریدر و کامیون خبر داد.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code