با اعمال جریمه 150 دلاری برای نادیده گرفتن قرنطینه؛

فرانسه هم 15 روز قرنطینه شد


۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۲۱:۰۵ | کد خبر: ۶۱۱۰ چاپ
فرانسه هم 15 روز قرنطینه شد

کلانشهر: در راستای گسترش مبارزه با ویروس کرونا، فرانسه مردم را ملزم به پر کردن فرم‌ و ارائه دلایل خروج از خانه می‌کند.

این اقدام از اواسط نیمه شب سه شنبه آغاز شده و تا 15 روز ادامه می‌یابد. مردم می‌توانند برای اقدامات ضروری مانند مراجعه به پزشک یا ورزش انفرادی خانه خود را ترک کنند.

دولت فرانسه برای عملی کردن این اقدام بیش از 100 هزار پلیس را در سطح شهر مستقر کرده است و متخلفین این قانون 135 یورو (150 دلار) جریمه خواهند شد.

توضیحات بیشتر را در زیر بخوانید:

فرانسه اقدامات مقابله با ویروس کرونا را افزایش داده است و اینک مردم برای خروج از خانه نیازمند سندی هستند که دلیل و میزان خروجشان را حتی برای یک پیاده‌روی یا خرید ساده نشان دهد. این اقدامات زمانی صورت گرفت که مردم تقاضای دولت برای ماندن در خانه را نادیده گرفتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از بیزینس اینسایدر، "امانوئل مکرون" رئیس‌جمهور فرانسه در روز دوشنبه از قرنطینه 15 روزه خبر داد. این قرنطینه از اوایل نیمه شب سه‌شنبه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بیرون رفتن مردم را به شکلی چشم‌گیر کاهش دهد.

او گفت: مردم باید تنها برای موارد ضروری مانند رفتن به سر کار، مراجعه به مراکز پزشکی، خرید خواروبار یا مراجعه فروشگاه‌های تخصصی خانه خود را ترک کنند.

با این وجود مردم فرانسه برای انجام هر یک از این کارها مجبور به پر کردن فرم‌های ویژه هستند. پلیس تمامی شرایط را بررسی خواهد کرد. متخلفان این قانون بین 38 تا 138 یورو (40 تا 150 دلار) جریمه خواهند شد.

در این اسناد مردم نام و نام خانوادگی، سال تولد و دلیل خروج خود از خانه را اعلام  می‌کنند.