مومنی زاده، فرماندار رشت خبر داد :

تعطیلی کلیه آرامستان ها و گلزارهای شهدای رشت به هنگام تحویل سال نو


۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۶:۰۳ | کد خبر: ۶۱۲۵ چاپ

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم همکاری جدی عموم مردم و پرهیز از ایجاد هر گونه تجمع، جهت کنترل شیوع بیماری کرونا،‌ تصریح کرد: کلیه آرامستانها و گلزارهای مقدس شهداء شهرستان رشت در هنگام تحویل سال نو تعطیل می باشد.

تعطیلی کلیه آرامستان ها و گلزارهای شهدای رشت به هنگام تحویل سال نو

کلانشهر : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده در گفتگوی تلفنی با واحد خبر شبکه باران با بیان اینکه از زمان بروز و ظهور ویروس کرونا، ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا با مدیریت جناب آقای دکتر زارع استاندار محترم گیلان تشکیل شد،‌افزود: در همین راستا طی این چند هفته همه دستگاه های اجرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به مردم ارئه دهند و با اتخاذ تصمیمات مقتضی در راستای کنترل این بیماری گام بردارند.

وی با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونای استان مبنی بر تعطیلی همه تجمعات،‌ خاطرنشان کرد: در همین راستا بسیاری از تجمعات شهرستان از قبیل بازارهای محلی، نمازهای جماعت، نمازجمعه، مجالس مذهبی حتی مجالس ختم تعطیل شد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اگر قرار است بر این بیماری فائق شویم باید چرخه انتقال این ویروس متوقف شود، تصریح کرد: بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم ایجاد هر گونه تجمع و ماندن در منزل است.

دکتر مومنی زاده، علی رغم همه تلاش ها و اقدامات صورت پذیرفته جهت کنترل بیماری کرونا،‌ وضعیت شهرستان رشت را مناسب ارزیابی نکرد و افزود: متاسفانه کماکان شاهدد هستیم هر روزه  تعداد زیادی از همشهریان جان خودشان را از دست می دهند و تعداد زیادی دیگر نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی از مردم این بیماری را جدی نگرفته اند، تاکید کرد: اگر همه مردم همکاری لازم را در راستای توقف چرخه انتقال ویروس نکنند،‌ تلاش های صورت پذیرفته به نتیجه نخواهد رسید و یا کم نتیجه خواهد بود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم همکاری عموم مردم و خارج نشدن از منزل در طول ایام نوروز مگر در مواقع اضطراری، از هموطنان عزیزی که قصد سفر به استان گیلان را دارند، درخواست کرد: با توجه به اینکه استان گیلان از آلوده ترین نقاط کشور به ویروس کرونا است،‌ از سفر به استان گیلان به طور جد خودداری کنند.

مقام عالی دولت در مرکز استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزارهای شهداء و آرامستان ها در سال های گذشته، افزود: در راستای سیاست تعطیلی همه تجمعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در سال جاری هیچ گونه برنامه و تجمعی در گلزارهای شهدای شهرستان و آرامستان ها برگزار نخواهد شد و از همه مردم و خانواده معظم شهداء درخواست میکنم از حضور در گلزارهای شهداء و آرامستان ها پرهیز کنند.