کلانشهر از سال پرماجرای 98 می گوید؛

سالی که رفت از یاد، سالی که ماند در یاد


۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۹:۳۹ | کد خبر: ۶۱۲۹ چاپ
سالی که رفت از یاد، سالی که ماند در یاد

تحریریه کلانشهر: وقتی که در بهار 98 پس از چند سال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مجوز تاسیس پایگاه خبری کلانشهر را گرفتیم فکر نمی‌کردیم چه سال پرماجرایی در انتظارمان است. اول توانمان اندک بود و تعدادمان کم اما رفته رفته آدم‌هایی به دفتر کلانشهر آمدند که اول همکارمان شدند و بعد در رده دوستانمان قرار گرفتند. خیلی‌‌ها هم همین مسیر را برعکس رفتند و با وجود اینکه دیگر همکارمان نبودند اما همیشه دوستمان باقی ماندند. 

روزهای تلخ و شیرین و اتفاقات بد و خوب زیادی را از سر گذراندیم، خیلی از شب‌ها تا صبح بیدار ماندیم که تایید یک خبر را از منابع مختلف به دست بیاوریم و مخابره‌اش کنیم. خبرهای خوب، خبرهای خیلی خوب، خبرهای بد و خبرهای خیلی بد که الی ماشالله در سال عجیب 98 تعدادشان کم نبود. 

خیلی‌ها می‌گویند آدم‌ها را سختی‌هایشان می‌سازد یا به عبارت شاعرانه‌تری «انسان، دشواری وظیفه است» و ما در کلانشهر علاوه بر اینکه این را قبول داریم می‌دانیم که یک رسانه‌ی خبری را روزهای سختش، یک رسانه‌ی خبری خوب می‌کند. در بحران‌ها، در سرعت و دقت انتشار مطلب‌ها، در دروازه‌بانی خبر و در تلاش برای بالا بردن کیفیت مطالب است که یک رسانه می‌تواند خودش را در ذهن مخاطبانش تثبیت کند. ما در کلانشهر، علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که هست (و شما بهتر از ما می‌دانید) تلاش کردیم به سمت این کیفیت حرکت کنیم، در بحران‌ها پای کار باشیم و صدای آدم‌هایی که حرفشان از پشت برف و بنزین و سیل و زلزله و کرونا به گوش نمی‌رسید را روایت کنیم. 

نمی‌دانیم چقدر موفق بوده‌ایم یا شما چقدر راضی بوده‌اید و به ما اعتماد کرده‌اید، اما ما گاهی که در دفتر کوچک کلانشهر دور هم جمع شده‌ایم یاد شما روشنمان داشته است و می‌دانیم اینجا که ایستاده‌ایم ابتدای مقصدی است که قرار است به سمت آن حرکت کنیم. امیدورایم دوام بیاوریم، برای پیدا کردن حقیقت‌ها تلاش کنیم و در کنار شما برای شما بنویسیم.