متقاضیان خرید خودروهای ایران خودرو می گویند به علت اختلال در سایت این خودروسازی امکان ثبت نام وجود نداشت لذا بهتر است در راستای برقراری عدالت شیوه ثبت نام با قرعه کشی دوباره اجرایی شود.

بنا به گفته متقاضیان، مردم در همان دقایق ابتدایی با پیام «ظرفیت تکمیل شد» روبه رو شدند و امکان ورود به صفحه ثبت نام را نیافتند.

گلایه به نبود عدالت در فروش
ثبت نام کنندگان به فارس گفتند: در شیوه فعلی که فروش بدون قرعه کشی انجام می شود، عدالت از بین رفته و افرادی با اینترنت پرسرعت یا بهره گیری از ابزارهای فنی همچون ربات ها توانسته اند تمام ظرفیت ها را ظرف چند دقیقه پر کنند.
به باور شهروندان، حذف قرعه کشی در شرایطی که اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار آزاد به بیش از صددرصد رسیده است، تنها باعث می شود خودروها به جای رسیدن به مصرف کننده واقعی، در اختیار واسطه ها و دلالان قرار گیرد.
از همین رو بسیاری از متقاضیان خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی برای بررسی شیوه اجرای این طرح شده اند.
عرضه هفتگی خودروهای داخلی و وارداتی
گفتنی است، مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برای کاهش التهاب بازار خودرو مقرر شده است خودروسازان و همچنین واردکنندگان، عرضه های هفتگی داشته باشند تا مصرف کنندگان بتوانند بدون واسطه از کارخانه خرید کنند.
به گفته وی، تداوم عرضه های هفتگی می تواند ضمن حذف واسطه گری، زمینه دسترسی عادلانه تر مردم به خودرو و کنترل قیمت ها را در بازار فراهم کند.
گفتنی است این فروش فوری و فوق العاده ۱۱ محصول ایران خودرو را شامل می شد که بدون قرعه کشی و بدون محدودیت پلاک فعال به پایان رسید.
در این مرحله از فروش، محصولاتی نظیر خانواده تارا در نسخه های دستی V ۱، اتوماتیک V ۴ و توربوشارژ، سورن پلاس XU ۷ و سورن پلاس TU ۵ P، پژو ۲۰۷ دستی با سقف فلزی و سقف شیشه ای، رانا پلاس و دنا پلاس دستی، براساس قیمت های مصوب عرضه شد.
بر این اساس؛ فروش فوری با موعد تحویل ۳۰ روزه صرفاً برای تارا اتوماتیک V ۴ در نظر گرفته شده و سایر محصولات در قالب فروش فوق العاده با موعد تحویل ۹۰ روزه ارائه می شود.
در این ارتباط بخوانید:
اختلاف قیمت نجومی کارخانه و بازار؛هر کس این خودرو را بخرد سود میلیاردی می کند/جدول قیمتها
نظرات شما:
من بعد از ۳ ساعت بلاخره موفق به ثبت نام شدم تو طرح مادران اما جالبه امروز ۲۹ اردیبهشت اما باز جای ثبت نام برا فردا است مگر چند تا خودرو ایران خودرو گذاشته برا فروش که هر روز تمدید میشه احتمالا یه کاسه ای زیر نیم کاسه است
ساعت ۹صبح سایت قفل بود.چند بار زدم ورودشد.تاراثبت کردم با تحویل ۱ماهه.بدشانسی خواب دیدم که ثبت نام کردم.از بسکه به فکرش بودم.طرح عادی فروشی در کار نبود
دوباره باید قرعه کشی برقرار بشه وقتی بدون قرعه کشی خوبه که تولید زیاد باشه و حداقل یکسوم شرکت کنندگان موفق به ثبت نام بشن نه واسه 3000 تا خودرو 6 میلیون نفر حمله کنن
لااقل قرعه کشی رو برگردانید ملت الکی طلا و داراییهای خودشون رو نفروشند بعد هم سایت باز نشه و نتونن ثبت نام کنند و طلا و سرمایه هاشون به باد بره
واقعا خسته کنند شده این ایرانخودرو
تا میخوای وارد سایت بشی میگه ظرفیت تکمیل شد
معلوم نیست چه خبر من فکر میکنم همه رو سر کار گذاشتن تا بگن ما تو فکر مردم هستیم..
سایت باز نشد.انشالله سرطان بگیرند دست اندرکاران.ما چندین بار جهت فرزند چهارم ثبت نام کرده ایم.ولی همیشه حق با سرمایه داران هست.انشالله برچیده شود این سیستم ناعادل قرعه کشی .فقط سرمایه دار بیشتر میشود سرمایه اش.یا حق
خیلی جالبه من از راس ساعت ۹ داخل سایت بودم نتونستم حتی وارد بشم چه برسه بخوام ثبت نام کنم روش قرعه کشی هم مثل همینه هیچ فرقی نمیکنه رانت رانت رانت من الان ۵ سال تو تموم ثبت نام ها شرکت کردم دریغ از یکبار برنده شدن خیلی جالبه کل دنیا التماس مشتری میکنن کشور ما بر عکس شده مردم التماس شرکت های خودرو ساز میکنه
اینجانب 5سال هرچه تلاش میکنم که موفق شوم ی ماشین ثبت نام کنم هنوز موفق نشدم هیچ عدالتی وجود ندارد
عرضه خودرو برای مردم عادی کاملا یک دروغ بزرگ و کلاهبرداری ایران خودرو و سایپا و حتی سایر شرکت های خودروسازی هستش
هیچ عدالتی در عرضه وجود ندارد
مردم حتی از خرید یک خودروی داخلی هم کاملا حذف شده اند و این خودروسازها همه خودروهای خودشان را به اطرافیان خود و دلالان و اشخاص مشخص شده عرضه مبکنن و میفروشند
فقط ما مردم معمولی میتونم بگیم که لعنت به شماها
من ۷ ساله در کلیه عرضه ها و فروش ها اقدام کردم یا نتونستم و یا کلا نشده
چرا با سرمایه مردم ضعیف بازی میکنید
شما یعنی واقعا نمیتونید روش صحیح خودرو رو اجرا کنید که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسه یا هدف دیگه ایی دارید
جمع کنید این رانت بازیا رو
مرگ بر فساد و فسادگر
نزدیک به 4 ساعت تلاش کردم حتی نتونستم وارد سایت بشم.بعد ظرفیت تکمیل شد.
این چه وضعشه ما هرکاری کردیم نتونستیم وارد سایت بشیم
با هر بدبختی بود پول جور کردیم حالا باید بشینیم حرص بخوریم
فیلم بازی نکنین خودروی فرسوده من بیش از 23سال عمر داره 3بارهم ثبت نام کردم این باید الان در الویت باشه دیگه نه قرعه کشی میخواد نه ثبت نام پس فیلم بازی نکنین
سلام. بنده خودم از ثانیه اول هزار بار تلاش کردم با اینترنت فیبر نوری داخل سایت شوم که سایت با ترفندهای مختلف مانع ورود کاربران می شد.و در نهایت با اتلاف 4 ساعت وقت مردم و ضرر از بابت تهیه مبلغ نقد در حساب با فروش طلا و یا قرض از دیگران، نمونه بارز بی عدالتی و احتمالاً فروش غیرقانونی پشت پرده، و رانت و فساددر سیستم را نشان می دهد، چون یکی از نمایشگاه داران برایم گفت اگه 200 میلیون بدی افرادی هستند که برایت ثبت نام کنند!!!!
قرعه کشی بد تره معلوم نیست چطوری انجام میشه که ما تا حالا آدم برنده ندیدیم
بهترین چیز ثبت نام درست و زیاده با یه سری پروتکول ها که دست دلال ها رو قطع کنه
من در چهارمین ثبت نامم برنده شدم و دنا پلاس گرفتم همان دوره دوستان من پنجاه بار ثبت نام کرده بودند ولی برنده نشدند سال ۱۴۰۱
کاملا این سایت سر کاری بود و این بر ثبت نام دلیلی جز بستن دهن مردم نبود ،
هیچکس نتونست ثبت نام کنه
۱۵ تا کافی نت رفتم
پرسیدم شما تونستین ۱ ماشین برای مشتریتون ثبت نام کنید، متوجه شدم حتی کافینت هایی که از اینترنت پرو و اينترنت فیبر نوری استفاده میکنن هم نتونستن توی سایت وارد بشن
علاوه بر کافینت ها به همه افرادی که میشناختم زنگ زدم که برید توی این سایت ، هیچکس و هیچ کدوم ؛ از ساعت ۸ تا ۱۲ با تلاش یک کله هم نتونستن به سایت وارد بشن
مسخرست واقعا
نظر شما:
سرگردانی مشتریان شاهین؛ سایپا پاسخ روشنی برای زمان تحویل نمی دهد