بارش ۱۰ سانتیمتری برف در برخی از محورهای کوهستانی گیلان

کلانشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش برف در برخی مناطق کوهستانی استان گفت: در سومین روز از فصل بهار هم اکنون بارش برف در برخی مسیرهای کوهستانی استان به ۱۰ سانتیمتر رسیده است .

سبحان اله علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر  ارتفاعات کلیشم رودبار و دیلمان سیاهکل در اثر بارش برف سفید پوش شده و در مسیرهای  پونل- خلخال پنج سانتیمتر ، آبی نام سیاهکل ، اسالم - خلخال و املش خصیب دشت ۱۰ سانتیمتر برف بر زمین نشسته است و مسیر اشکورات رودسر نیز سفیدپوش اما بارش برف در این مسیر متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در سایر مسیرهای استان بارش باران را داریم، اظهار کرد : در حال حاضر تمامی راههای استان به غیر از محورهای اسالم- خلخال و پونل - خلخال باز و تردد در آنها برقرار است.

وی با یادآور اینکه مسیر پونل- خلخال هر ساله با بارش سنگین برف به منظور ایمنی تردد کنندگان به طور معمول از پاییز تا بهار بسته می شود، اظهار کرد: در حال حاضر مسیر خلخال - اسالم نیز در حوزه جغرافیایی استان اردبیل بسته است.

 علیپور از مردم خواست تا در این شرایط جوی از ترددهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی استان پرهیز شود و افزود : رانندگان در صورت ضرورت تردد ، زنجیرچرخ و ابزار و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یادآور شد: رانندگان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان؛ استان تا دوشنبه با کاهش دما ، بارش باران و وزش باد روبروست و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رانش در زمان فعالیت این توده هوا دور از انتظار نیست.