ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس در گیلان

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان گفت: در گیلان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، احمد قناعت‌پرست گفت: بیش از هزار تن ماهی از اردیبهشت سال آینده از این قفس‌ها برداشت شود که این میزان ماهی ۲۵۰ درصد بیشتر از دوره گذشته است.

وی افزود: ارزش ماهیان برداشت شده در دوره جدید بیش از ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

قناعت‌پرست با بیان اینکه فصل برداشت ماهیان از قفس‌های دریایی از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا آخر خرداد ادامه دارد، ادامه داد: امسال ۴۰۰ تن ماهی به ارزش ۶ میلیارد تومان از قفس‌ها برداشت شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان با اشاره به اجرای این طرح از سه سال پیش در گیلان افزود:هم اکنون ۱۲ قفس دریایی برای پرورش ماهی در دریا در گیلان در شهرستان‌های انزلی و آستانه اشرفیه با اشتغالزایی ۳۰ نفر فعال است.

قناعت پرست با بیان اینکه در گیلان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس وجود دارد، گفت: براساس برنامه ششم توسعه تولید ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در گیلان پیش‌بینی شده است.

وی افزایش تولید ماهی، کاهش فشار صید ذخایر ماهی دریای خزر، صرفه جویی اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری را از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: برای پرورش ماهیان خاویاری، سوف و سفید در قفس در سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی شده است.