شکریه، رئیس اتاق اصناف گیلان :

فقط صنوف مواد غذایی وخدمات فنی کشیک مجاز به فعالیت در نوروز هستند


۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۱:۴۷ | کد خبر: ۶۱۷۳ چاپ

نائب رئیس اول اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان از تعطیلی بازارها و بازارچه ها بنا بر تصمیم ستاد ملی و هیأت دولت به منظور مقابله با کرونا تا نیمه فروردین ماه جاری خبر داد. و گفت : فقط واحدهای مواد غذایی طبق روال عادی و عرضه کنندگان خدمات فنی به صورت کشیک و نوبتی مجاز به فعالیت در استان باشند.

فقط صنوف مواد غذایی وخدمات فنی کشیک مجاز به فعالیت در نوروز هستند

کلانشهر : سید جلال الدین شکریه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرای این ابلاغیه مصوب شد، فقط واحدهای مواد غذایی طبق روال عادی و عرضه کنندگان خدمات فنی به صورت کشیک و نوبتی مجاز به فعالیت در استان باشند.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی تمامی شهروندان اعم از مصرف کنندگان، صاحبان و شاغلان در واحدهای صنفی گرفته شده است، تصریح کرد: همه واحدهای صنفی به استثناء عرضه کنندگان مواد غذایی همچون فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، عرضه کنندگان موادپروتئینی اعم از قصابی ها و مرغ و تخم مرغ فروشی ها و مراکز خدمات دهنده از قبیل داروخانه ها موظف به تعطیلی واحدهای کسب خود تا نیمه فروردین هستند.

وی اضافه کرد: همچنین واحدهای خدمات فنی ضروری همچون تجهیزات ساختمان، تعمیرکاران خودرو، باطریسازی، تعویض روغن، خدمات لاستیک، لوازم خانگی، دوچرخه و موتورسیکلت، تراشکاران، لوازم یدکی خودرو با هماهنگی اتحادیه ذیربط به صورت کشیک و نوبت بندی، مجاز به خدمات دهی به شهروندان می باشند.

شکریه تصریح کرد: البته واحدهای صنفی که فعالیت آن ها مجاز اعلام می شود ملزم به ضد عفونی واحدهای صنفی خود و رعایت ضوابط بهداشتی هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان خاطر نشان کرد: واحدهای صنفی دیگر از جمله مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا نیمه فروردین ماه باید تعطیل باشند.

بیش از ۱۰۲ هزار واحد صنفی در گیلان فعال هستند.