دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای درباره توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا به ارائه توضیحاتی پرداخت

در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع ملت شریف ایران می رساند:
جمهوری اسلامی ایران در پرتو راهبری رهبر شهید خویش، تفوق خود در برابر دشمن امریکایی صهیونی را تکمیل کرده و ذیل تدابیر رهبری عالی قدر نظام (حفظه الله تعالی)، حمایت های آحاد مردم و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام، به دنبال یک دوره مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه، و بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی، متن یادداشت تفاهم در خصوص مذاکرات پایان جنگ (مذاکرات اسلام آباد) را میان ایران و امریکا در شامگاه 24 خرداد ماه، نهایی کرد.
بر اساس توافقات انجام شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان یافته و به علاوه، محاصره دریایی علیه ایران بلافاصله و به طور کامل خاتمه می یابد.
امضای این یادداشت تفاهم در روز جمعه 29 خرداد به طور رسمی انجام خواهد شد.
مذاکرات برای توافق نهایی، به پس از اجرای تعهدات طرف مقابل وفق یادداشت تفاهم موکول خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جمهوری اسلامی پاکستان و دولت قطر قدردانی می کند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی
آغاز دور تازه مذاکرات فنی ایران و آمریکا در سوئیس؛ از تشکیل «سازوکار کنترل منازعه» تا گشایش در آزادسازی دارایی های ایران
ونس: مطمئنم آتشبس با ایران حفظ میشود
برگزاری نشست سه جانبه ایران، آمریکا و قطر درباره موضوع لبنان و اموال بلوکه شده
هیئت مذاکره کننده عازم سوئیس شد/ بقائی: این سفر در راستای مطالبه گری برای اجرای تفاهم است
ونس: در مراسم امضای توافق با ایران حضور خواهم داشت/ احتمال حضور ترامپ
فروش بدون مانع نفت ایران پس از امضای یادداشت تفاهم ایران و آمریکا در روز جمعه