در پی سرقت از کلیسای سنت نیکولای ارتدوکس روسیه در تهران، سفارت روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، خواستار بازگرداندن شمایل ها و اشیای مقدس سرقت شده شد و بر جایگاه تاریخی این کلیسا به عنوان تنها کلیسای ارتدوکس روسی در پایتخت ایران تأکید کرد.

در این مطلب آمده است: کلیسای سنت نیکولای از جنگ جهانی دوم، جنگ ایران و عراق، تجاوزهای اخیر آمریکا و اسرائیل در سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ و بسیاری از دوران های دشوار دیگر عبور کرده و همواره از تعرض مصون مانده است، البته به استثنای خساراتی که در نتیجه حمله آمریکا به محوطه سفارت سابق ایالات متحده در نزدیکی آن وارد شد.
این بیانیه می افزاید: این امر نشان دهنده احترامی است که در ایران نسبت به مسیحیت وجود دارد. سفارت روسیه در این بیانیه از سارقان خواست : شمایل ها و اشیای مقدس ربوده شده را به کلیسا بازگردانند.
پایان کار یک باند زورگیری؛ وقتی کنجکاوی دختر جوان کار دستش داد
ما آدمکش نبودیم، فقط ترسیده بودیم
جنایتی که به خاطر بدگویی از پدر رخ داد