شهردار رشت عنوان کرد:

افزایش ۲۰۰ تنی پسماند شهر رشت در روزهای اخیر


۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۴:۵۷ | کد خبر: ۶۲۰۶ چاپ
افزایش ۲۰۰ تنی پسماند شهر رشت در روزهای اخیر

کلانشهر: شهردار رشت با بیان اینکه طی روزهای عید حدود ۲۰۰ تن در روز به حجم پسماند جمع آوری شده اضافه شده است، گفت: اگر قبلا ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن زباله جمع آوری می کردیم، در حال حاضر به ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تن رسیده است.

ناصر حاج محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه های شهرداری رشت در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: برنامه های شهرداری رشت از روز اول شیوع این بیماری در استان و اعلام شرایط ویژه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طبق صورتجلسات استانداری گیلان از طریق سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری رشت کار گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان ها را انجام دادیم، تصریح کرد: شهر را بلوک بندی کردیم و تمام بلوک ها به صورت شبانه روزی با مواد ضد عفونی کننده مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان گندزدایی و ضد عفونی می شود.

شهردار رشت از صرف یکصد هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در هر شبانه روز خبر داد و گفت: کار گندزدایی و ضد عفونی معابر و خیابان های سطح شهر توسط نیروهای سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی صورت می گیرد.

حاج محمدی، با اشاره به فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در بخش آموزش و اطلاع رسانی، یادآور شد: حسب دستور ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش و اطلاع رسانی در سطح شهر از طریق تلویزیون های شهری و بیلیوردها به شهرداری سپرده شده است. همچنین برنامه سازی های لازم از طریق فضای مجازی برای مردمی که این روزها در خانه های خود هستند، صورت گرفته است.

وی از راه اندازی دو مجموعه خدماتی در راستای پیشگیری از کرونا خبر داد و اضافه کرد: با همکاری کانون جوانان رضوی شهر رشت، بانوان خانه دار علاقمند به کمک رسانی را ساماندهی و روزانه ۳۰۰۰ ماسک در دو نقطه ۲۰ چرخی و ۱۰ چرخی تولید کردیم. این ماسک ها در اختیار کارکنان شهرداری و نیروهای خدماتی و مراجعه کنندگان به شهرداری قرار گرفت که قبلا با کمبود ماسک مواجه بودند.

شهردار رشت، با اشاره به افزایش توناژ پسماند شهری در شب عید، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته حدود ۲۰۰ تن در روز به حجم پسماند جمع آوری شده اضافه شده است و اگر قبلا ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن زباله جمع آوری می کردیم، در حال حاضر به ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تن رسیده، زیرا مردم اکثرا در خانه هستند و مواد بسته بندی بیشتری استفاده می کنند لذا حجم پسماند بالا رفته است.

وی با بیان اینکه پاکبانان در برخی از روزها دو بار اقدام به جمع آوری زباله می کنند، گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ پاکبان در سطح شهر در تلاش هستند و علاوه بر شب ، طی روز هم اقدام به رفت و روب سطح شهر می کنند تا محیطی امن و پاک در اختیار شهروندان قرار گیرد. سازمان سیما و منظر شهرداری رشت نیز فضاسازی های لازم را جهت ایجاد آرامش برای مراجعه کنندگان به شهر فراهم کرده است.

حاج محمدی، از ضد عفونی کلیه وسائط نقلیه عمومی خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تردد مردم در سطح شهر حجم ناوگان حمل و نقل درون شهری را کاهش دادیم. همچنین با کمک استانداری و شورای شهر رشت کلیه حق و حقوق پاکبانان پرداخت شده است.

شهردار رشت، در پایان از شهروندان خواست در خانه های خود بمانند و زنجیره انتقال کرونا را بشکنند و گفت: تعداد تخت های خالی بیمارستان های ما نشان می دهد مردم خوب رعایت کردند و بیشتر در خانه ماندند.