فرمانده پلیس راهور گیلان خبر داد :

تذکر و هدایت ۲۷۰ خودروی غیر بومی در گیلان


۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۳:۵۷ | کد خبر: ۶۲۴۹ چاپ

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: همزمان با نخستین روز اجرای محدودیت ترافیکی در جاده های بین شهری گیلان ۲۷۰ خودرو دارای پلاک غیربومی با تذکر به استان های خود هدایت شدند.

تذکر و هدایت ۲۷۰ خودروی غیر بومی در گیلان

کلانشهر : سرهنگ امیر طالبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای قاطعانه طرح محدودیت ترافیکی در سطح راه ها و معابر بین شهری استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد محدودیت تردد در محورهای ورودی استان هستیم، تردد در جاده های بین استانی هم محدود شده است.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه محدودیت تردد در ورودی های حوزه استحفاظی شهرستان رشت در مراکز پلیس راه سراوان، فومنات، رشت به انزلی و رشت به لاهیجان توسط همکاران مان در حال اجراست، افزود: روز گذشته همزمان با نخستین روز اجرای طرح محدودیت ترافیکی ۲۷۰ خودرو که دارای پلاک غیربومی بودند با تذکر و مهلت ۲۴ ساعته به استان های مبدا خود هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح محدودیت ترافیکی در چند مرحله از مردم و مسافران خواستیم تا هرچه زودتر به شهرهای خود بازگردند، ادامه داد: این طرح امروز با شدت بیشتری در حال اجراست و شماره پلاک خودروهای پلاک غیربومی در سامانه شماره گذاری ثبت و ۲۴ ساعت فرصت داده می شود تا به شهر خود بازگردند اگر چنانچه در مدت تعیین شده در محورهایی غیر از محور اصلی استان خود تردد داشته باشند، توسط همکاران پلیس راه توقیف و اعمال قانون می شوند.

سرهنگ طالب پور در پاسخ به این سوال که رصد تردد توسط دوربین های ثبت تخلف در شهرها هم انجام می گیرد؟ گفت: متاسفانه فقط در شهر رشت چهار دوربین ثبت تخلف داریم، اگر تعداد دوربین ها بیشتر بود و تجهیزات الکترونیکی داشتیم، کنترل راحت تر انجام می گرفت.

وی با بیان اینکه که گیلان کانون کروناست، تصریح کرد: بیمارستان های و کادر درمانی استان به شدت درگیر مقابله و درمان بیماران مبتلا هستند لذا از مردم می خواهیم با توجه کردن به توصیه ها و ماندن در خانه به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند. از طرف دیگر با توجه به خلوت بودن معابر و راه ها خانواده ها بر رانندگی فرزندان یا موتورسیکلت سواران مدیریت کنند زیرا در این وضعیت هرگونه مصدویت و حادثه جرحی تحمیل فشار مضاعف بر کادر درمانی است.


ایسنا