بازگشت چین به بحران و ۷۸ مبتلای جدید در کره جنوبی / محدودیت ها در استرالیا افزایش یافت و روند مرگ در ایتالیا کاهشی شد

کلانشهر: خبرگزاری ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان گزارش داده است که مرکز مقابله با بیماری‌های مسری در کره‌جنوبی از ثبت شش مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب تعداد کل قربانیان، به ۱۵۸ نفر رسید.

همچنین با گزارش ۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار کل مبتلایان به این ویروس در کره‌جنوبی به ۹ هزار و ۶۶۱ نفر رسیده است. ۵۹ نفر از این مبتلایان در شرایط بحرانی هستند. نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کره‌جنوبی در تاریخ ۱۹ ژانویه گزارش شد.

ایتالیا و روند نزولی بیماری

این درحالی است که مقام‌های پزشکی ایتالیا اعلام کردند که میزان مرگ در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا تا پایان روز یکشنبه به وقت محلی در مقایسه با روز شنبه، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

میزان تلفات ثبت شده در روز شنبه نیز در مقایسه با جمعه شاهد کاهش بود.

همچنین روند ابتلا به این بیماری نیز در ایتالیا روندی نزولی داشته است.

بر اساس این گزارش، تا کنون در ایتالیا حدود ۹۷ هزار و ۶۸۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مقررات جدید در استرالیا

دولت استرالیا هم اعلام کرد که در پی گسترش شیوع کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به چهار هزار و ۱۰۰ نفر، محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را برای تعاملات اجتماعی اتخاذ می‌کند.

در چارچوب این مقررات جدید، تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی ممنوع است مگر این که این افراد، اعضای یک خانواده باشند.

همچنین زمین‌های بازی کودکان٬ محوطه‌های ورزشی و تفریحی و باشگاه‌های ورزشی تعطیل خواهند شد.

مردم استرالیا هم از این پس فقط برای خرید مایحتاج ضروری٬ رفتن به دکتر، دیدار ضروری بستگان یا رفتن به محل کار و مدرسه اجازه خروج از خانه را دارند.

استرالیا همچنین قرنطینه اجباری را برای تمامی مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند، در نظر گرفته است. حدود دو سوم از مبتلایان در استرالیا، افرادی هستند که پس از یک سفر خارجی به این کشور بازگشته‌اند.

ثبت ۳۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین

منابع پزشکی چین از ثبت ۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند و به این ترتیب تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در این کشور به ۸۱ هزار و ۴۷۰ مورد رسید.