مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش های پراکنده از عصر امروز در این استان، گفت: این شرایط جوی تا ابتدای هفته آتی ادامه دارد و دمای هوای نیز ۳ تا ۵ درجه کاهش می یابد.

آخر هفته ای بارانی در گیلان / کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما طی روز های آینده

کلانشهر : محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود جریانات جنوبی به منطقه، اظهار کرد: شرایط برای وزش باد طی امروز و فردا در منطقه به ویژه ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز جمعه نیز با تقویت ناپایداری‌ها و نفوذ سامانه خنک و بارشی شرایط برای رگبار باران، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق در منطقه فراهم می‌شود، افزود: کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا، مه آلوده بودن هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این شرایط به تناوب تا پایان هفته در منطقه تداوم دارد، گفت: آسمان امروز (پنجشنبه) اکثر نقاط استان گیلان کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد افزایش ابر، رگبار باران، اعتماد وقوع رعد و برق خواهیم بود، تصریح کرد: از عصر امروز نیز بر ارتفاع موج دریای کاسپین افزوده شده و در این مدت انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

دادرس ادامه داد: برای روز جمعه نیز آسمان استان گیلان قسمتی ابری تا نیمه ابری، مه آلود همراه با کاهش نسبی دما و بعضی نقاط بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز دمای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ۱۶ درجه سانتی گراد و بیشنیه رطوبت نیز ۹۸ درصد است، گفت: آسمان شهر رشت برای امروز پنجشنبه کمی تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی و گاهی افزایش ابر و رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.


مهر