ترامپ :

ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است


۱۳۹۹/۰۱/۱۵ - ۱۱:۴۳ | کد خبر: ۶۳۴۵ چاپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری درباره کرونا مدعی شد: «ما به دنبال تغییر حکومت ایران نیستیم. ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها از ما نداشته است تا ما اجازه ارسال تجهیزات پزشکی به این کشور را بدهیم.»

ایران درخواستی برای کاهش تحریم ها نداده است

کلانشهر : رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره کاهش تحریم‌های ایران در دوره شیوع ویروس کرونا ادعا کرد: «ضربه بسیار سختی به اقتصاد و ارتش ایران وارد شده است و از ویروس کرونا نیز بسیار آسیب دیدند. جمهوری اسلامی درخواستی برای کاهش تحریم‌ها مطرح نکرده تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود.»

ترامپ در ادامه گفت: «هیچ مانعی برای دیدار با ایرانی‌ها در راستای حل موضوع تحریم‌ها ندارم. اگر نیازمند کمک هستند توانایی پزشکی برای کمک به آن‌ها را داریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که روسیه و چین در راستای مقابله با ویروس کرونا کمک‌های پزشکی به آمریکا کرده‌اند و از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای این کمک‌های پزشکی قدردانی کرده است.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) در نشست خبری در ادعایی شرایط رفع تحریم‌ها علیه ایران را منوط به گفت‌وگو با تهران دانست.

او در پاسخ به این پرسش که در چه شرایطی تحریم‌ها علیه ایران لغو می‌شود، گفت: ما باید با آن‌ها مذاکره کنیم. به نظرم خیلی سریع با ایران به توافق برسیم. تنها کاری که باید انجام شود این است که تلفنی صحبت کنیم. به عقیده من، آن‌ها مردم مغروری هستند. مغرور مثل همه ما!


باشگاه خبرنگاران جوان