لزوم حساسیت و مسئولیت جوانان نسبت به رای مردم در بحران ها؛

جواب اعتماد، اعتماد است


۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۷:۵۹ | کد خبر: ۶۳۶۵ چاپ
جواب اعتماد، اعتماد است

کلانشهر _صابر حسن‌پور: مدتی است با خود می‌اندیشم ما جوانانی که نسل سوم انقلاب نام گرفته‌ایم، آیا در قبال همین مردم عزیزی که برایشان شور انتخاباتی ایجاد کردیم و آنها را در خیابان‌ها به وجد آوردیم و پوستر پخش کردیم و در این کمیته و آن ستاد و معاونت فعالیت کردیم، احساس مسئولیت داشته‌ایم؟! توانسته‌ایم آن طور که سنگ خیلی چیزها را به سینه زدیم، عمل کنیم؟

صابر حسن‌پور

آری، ما نسبت به هرکس و هر شخص در هر پست و مقامی بیشتر مسئولیم و بار این مسئولیت را اگر نادیده بگیریم، بی شک در دو فردای دیگر از همین روزگاران، اگر این ویروسی که فقط احساس قدرت می‌کند، مجال زندگی و بقای امید را که داشتیم از چنگمان بیرون نیاورد، گریبانمان را می‌گیرد و کمرمان را می‌شکند و چیزی جز شرمندگی برای خودمان در مقابل پروردگارمان نمی‌ماند.
واقعا این ویروس توهم قدرت و اقتدار دارد و ما مردم ایران‌‌زمین دوران جنگ و اندوه، کم به خودمان ندیده‌ایم و تمام این‌ها را دست در دست هم گذراندیم و پرچم پیروزی برافراشتیم. وقتی می‌گویم ما باید کرونا را شکست دهیم، به قلب مردمان سرزمینم ایمان دارم، چون می‌توانیم و روزی همین جوانان ماندند و ایستادند و همچون لاله‌های پرپر شده، به پرچم و خاک ایران قدرت و اقتدار بخشیدند و خون دل‌ها خوردند و جان دادند و پر کشیدند.
امروز ما جوانان آن زمان که در بحبوحه انتخابات و به‌واسطه فعالیت هایمان که اگر بشود اسمش را در این روزهای تلخ که معرفت رنگ و بویی ندارد سیاسی گذاشت، مردم را حلوا حلوا کردیم و چنان شوری برای آرای پاکشان ایجاد کردیم که دیگر خیال خودمان هم جمع شد که همه چیز خوب است و این بار با تمام ادوار توفیر دارد، اما باید گفت که خیر، مردم عزیزمان به ما اعتماد کردند، به حرف‌هایمان بها دادند، به قول‌هایمان دل بستند و امیدشان را به همین چیزها گره زدند. ما جوانان مسئولیم چون در این ایام، روزها و شب‌هایی را که سپری می‌کنیم از هر انتخاباتی انتخابات‌تر است و از هر حزب و جناحی، می‌تواند تشکیلاتی‌تر باشد. اینجاست که پای ایران و ایرانی و جانش در افکارم نقش می‌بندد و هرچه کلنجار می‌روم نمی‌توانم آن رأی که با یک جمله از سوی ما بر کرسی نشست را نادیده بگیرم. ما مسئولیم چون جواب اعتماد، اعتماد است.
جوانان به پا خیزید و این بار برای سلامت و ناموسمان جوری دیگر بجنگیم؛ همانطور که اسلاف ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای سلامت و ناموس و پا برجا بودن آب و خاکمان جوری دیگر در مقابل توپ و گلوله جنگیدند.
مردم به ما رای اعتماد دادند و این خط مقدم جبهه ما است. همیشه جوانان نشان دادند که با یک «یا علی» هر دستاوردی که بخواهند برای سرزمین و ملت ایران رقم می‌زنند. امروز هم ایران و ملت ایران به ما جوانان بیشتر از هر زمانی نیاز دارد و باید از هر خدمتی که در توان داریم برای هموطنان و هم‌نوع خویش دریغ نکنیم.
و در آخر باز هم باید بگویم ما جوانان نسبت به اعتماد و آرای مردم مسئولیم.
از آن بُرد گنج مرا، دزد گیتی
که در خواب بودم گهِ پاسبانی

 

 

 انتشار یادداشت در کلانشهر به معنی تایید محتوی آن نیست و جهت آگاهی مخاطبان منتشر می‌شود.