با معرفی برگزیدگان؛

نخستین جشنواره منطقه ای قصه گویی به کار خود پایان داد


۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۰:۴۴ | کد خبر: ۶۳۹ چاپ
نخستین جشنواره منطقه ای قصه گویی به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در منطقه گیلان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در منطقه گیلان به میزبانی دهکده ساحلی شهرستان انزلی شامگاه چهارشنبه برگزار شد.بهرام شاه محمدلو (آقای حکایتی) میهمان ویژه این مراسم بود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برگزاری این جشنواره یکی از مهمترین اتفاقهای نهاد کتابخانه‌های کشور بود.

پریسا کرمی با اشاره به اینکه ۵۵ نفر از چهار استان گیلان، گلستان، قزوین و مازندران در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند، افزود: از این تعداد ۷ نفر برای حضور در جشنواره کشوری انتخاب شدند.

کرمی قصه و قصه‌خوانی را یکی از ابزارهای مهم در ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و تاکیدکرد: نهاد کتابخانه‌ها برای توسعه فرهنگ‌کتابخوانی برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده و در کتابخانه‌های عمومی بخش کودک و قصه خوانی برای کودکان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پندها و اندرزها از طریق قصه به کودکان منتقل می شود، گفت: رقابت بین شرکت کنندگان در سطح عالی برگزار شد به نوعی که انتخاب برترینها برای داوران بسیار مشکل بود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های گیلان، افزود: برنامه‌های بسیار متنوعی برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در دستور کار اداره کل کتابخانه ها قرار دارد.

 لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه

در ادامه این مراسم امام جمعه انزلی نیز داستان و قصه را از ابزارهای مهم در انتقال فرهنگ دانست و اظهارکرد: متاسفانه در جامعه فعلی که علم و تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته برخی از رفتارها با تعالیم دینی متناقض دارد.

وی تاکیدکرد: یکی از راه‌های اثرگذاری استکبار همین راه فرهنگ است و در این راستا علاقه‌مند کردن افراد جامعه به کتاب و کتابخوانی مورد غفلت واقع شده است.

امام جمعه انزلی با تاکید برضرورت تلاش بیشتر برای ترویج کتابخوانی و قصه گویی گفت: باید فرهنگ اصیل و ناب اسلامی و ایرانی را در قالب قصه به سایر کشورها انتقال داده و با افزایش ارتباط و انس با کتاب، سرانه مطالعه افزایش یابد.