رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره مصاحبه «حسین نوروزی» نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص پرونده هواپیمای اوکراینی توضیح داد و گفت: علیه نامبرده در مراجع قضایی ذی‌صلاح تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.

اعلام جرم سازمان قضایی نیرو های مسلح علیه نماینده مجلس

کلانشهر : به گزارش روز دوشنبه سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در پی مصاحبه حسین نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی با روزنامه همدلی در هفدهم فروردین ماه و بیان اظهاراتی عجیب و غیرمستند و خلاف واقع از سوی وی از جمله «در پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت و کسی بازداشت نشده است...»، توضیحاتی ارائه کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه مفاد مصاحبه خبری صورت گرفته بر خلاف حقیقت و مستندات موجود است، اظهار داشت: در پرونده قضایی تشکیل شده تحقیقات گسترده ای به عمل آمده و از مسئولان و افراد دخیل در موضوع نیز تحقیق شده و تاکنون افرادی به عنوان متهم احضار و یک نفر کماکان در بازداشت بسر می برد.

وی اظهارداشت: این مصاحبه، برداشت شخصی ایشان و بدون اطلاع از کم و کیف قضیه بوده است و این گونه اظهارات علاوه بر اخلال در تحقیقات قضایی، موجبات تشویق اذهان عمومی را فراهم می کند.

روز گذشته حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه همدلی گفته بود که این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است. برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند. بنابراین در این زمینه مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت.

پیش از این غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری در دی ماه سال گذشته با اشاره به این موضوع، گفت: «هم تأثیر سبب و هم تاثیر مباشر را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود مسئولیت سبب و مباشر چقدر بوده است.» 

وی همچنین اضافه کرده بود که تحقیقات مفصلی در این خصوص انجام شده و افرادی هم بازداشت شده‌اند.


ایرنا