پول و برنج بیشتر، دستاورد افزایش پرورش راتون در لاهیجان

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت: پرروش راتون اقدامی برد - برد است که هم پول و هم برنج بیشتر برای کشاورزان شهرستان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کلانشهر24 به نقل از ایسنا جلال ملاجعفری گفت: از افزایش تولید محصولات کشت دوم در این شهرستان خبر داد و گفت: محصولات کشت دوم موجب ارتقای درآمد کشاورزان و افزایش تولید محصولات کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی افزود: شهرستان لاهیجان 23 هزار و 816 هکتار اراضی شالیزاری دارد، که امسال در 6 هزار و 500هکتار از این اراضی کشت دوم انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان با بیان اینکه سال گذشته در 3 هزار و 200 هکتار از شالیزارهای لاهیجان کشت دوم انجام شده بود، ادامه داد: افزایش اطلاع‌رسانی به کشاورزان و همچنین منطقی‌تر شدن قیمت فروش محصولات کشاورزی از دلایل افزایش رغبت کشاورزان به کشت دوم است.

ملاجعفری خاطرنشان کرد: پرورش راتون بیش از سایر محصولات در شهرستان لاهیجان رشد داشته است و این محصول مشتریان خاص خود را در لاهیجان دارد.

وی تصریح کرد: راتون برنجی کم هزینه و باکیفیت‌تر از برنج اولیه است و به دلیل خوش طعم بودن و با کیفیت‌تر بودن معمولا 2هزار تومان بیش از برنج اولیه در لاهیجان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم سال آینده پرورش راتون در لاهیجان را افزایش دهیم، تصریح کرد: سال گذشته در هزار هکتار از شالیزارهای لاهیجان راتون پرورش داده شده است،  این در حالیست که امسال در بیش از 4 هزار و 400هکتار از شالیزارهای لاهیجان شاهد پرورش راتون بودیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از سرگردانی احشام یکی از راهکارهای افزایش پرورش راتون است، گفت: به کشاورزان اطلاع رسانی شده است، در صورتی که احشام رها شده موجب خسارت به راتون کشاورز دیگری شود، توسط مقامات قضایی محکوم و مجبور به پرداخت خسارت خواهند شد.

مدیر جهاد کشاروزی لاهیجان با بیان اینکه پرروش راتون اقدامی برد-برد است که هم پول و هم برنج بیشتر برای کشاورزان شهرستان به ارمغان می آورد، گفت: افزایش پرورش راتون موجب افزایش تولید برنج سفید استان می شود و علاوه بر این درآمد بسیار خوبی را نصیب خانوارهای روستای شهرستان می‌کند.