نماینده وزیر بهداشت در گیلان مطرح کرد :

تغییر شکل ویروس کرونا در گیلان / شرایط استان به لحاظ کنترل بیماری خوب است


۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۲:۵۴ | کد خبر: ۶۴۵۹ چاپ

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا در گیلان تغییر شکل یافته است گفت: شرایط استان به‌‌لحاظ کنترل بیماری خوب و قابل قبول است.

تغییر شکل ویروس کرونا در گیلان / شرایط استان به لحاظ کنترل بیماری خوب است

کلانشهر : محمد حسین قربانی اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌ تردد بین شهری، ممنوعیت ورود مسافر از ورودی‌ها و شرایط خوب و قابل قبول گیلان در کنترل کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان ویروس کرونا در استان گیلان تغییر شکل پیدا کرده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان سنین پائین تلفات انسانی ویروس کرونا در گیلان و حساسیت بیشتر کشور نسبت به این استان با توجه به موضوع مهم ذکر شده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از عواملی که حساسیت کشوری را نسبت به گیلان افزایش داد همین تفاوت در نوع عملکرد ویروس کرونا و تغییر شکل یافتن آن در استان بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور و گیلان را موضوعی که هم‌اینک نه برای ایران و نه برای سایر کشورهای دنیا چندان مورد توجه نیست خواند و ابراز داشت: اگر ویروس کرونا تعداد محدودی از کشورها را درگیر کرده بود باز می‌شد روی این موضوع حساس شد و به دنبال منشاء آن بود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ویروس کرونا تقریباً در تمام کشورهای دنیا منتشر شده و شیوع پیدا کرده است از اپیدمیک شدن آن به گواه سازمان بهداشت جهانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا حتی کشورهای توسعه‌یافته اروپایی نظیر فرانسه و آلمان و آمریکا را نیز به شدت با چالش مواجه کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس در پاسخ به این پرسش که وضعیت گیلان از حیث مدیریت و مقابله با ویروس کرونا چگونه است هم عنوان کرد: شرایط استان گیلان در حال حاضر خوب و قابل قبول است و موفقیت‌های به دست آمده در مورد کاهش سطح ابتلاء و قطع چرخه انتقال ویروس نتیجه همکاری‌ بسیار عالی مردم است.

به گزارش تسنیم، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و 972 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را 68 هزار و 192 نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن 35 هزار و 465 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته 122 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به 4 هزار و 232 نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان 3 هزار و 969 نفر از مبتلایان به ویروس کووید 19 نیز در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.


تسنیم