وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

صدور و تمدید دفترچه های درمانی غیرحضوری می شود


۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۴:۵۲ | کد خبر: ۶۵۳۸ چاپ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اول خرداد ۹۹ تمدید، صدور و ارسال دفترچه های درمانی تامین اجتماعی غیر حضوری انجام می شود.

صدور و تمدید دفترچه های درمانی غیرحضوری می شود

کلانشهر : «محمد شریعتمداری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه هیات دولت گفت: برخی از ماموریت های مستقیم به عهده وزارت کار و تعاون است. تامین اجتماعی از ابتدا در کنار همکارانمان در وزارت بهداشت بود. وزارتخانه دارای ۸۰ مرکز درمانی در چارچوب بیمارستان و ۳۳۰ مرکز درمانی در سطوح مختلف است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشورمان، مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در کنار همکارانمان در وزارت بهداشت و درمان فعال بوده اند و تا امروز قریب به ۱۵ هزار نفر از بیماران مشکوک به کرونا در بیش از ۵ هزار تخت بستری شده اند. 

شریعتمداری گفت: مجددا دفترچه های بیمه درمانی تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت تمدید شد و این ها همچنان معتبر است. از اول خرداد ۹۹ تمدید، صدور و ارسال دفترچه های درمانی تامین اجتماعی، غیر حضوری انجام می شود. 

او ادامه داد: با تصمیمی که ما در این زمینه اتخاذ کردیم، باعث شد که در اسفند و فروردین ماه بیش از ۵ میلیون سفر شهری و بین شهری به حداقل برسد. واحدهای متعلق به شرکت‌های شستا موفق شدند بیش از ۶ میلیون لیتر انواع و اقسام مواد شوینده و ضدعفونی کننده سطوح و دست را تولید و در اختیار مردم قرار دهند. همچنین در تولید مواد اولیه مورد نیاز یکی از داروهای مؤثر در کاهش عوارض بیماری کرونا به میزان ۶ تُن تولید صورت گرفته است و در ادامه مسیر هم، به مقدار مورد نیاز به تولیدات خود ادامه خواهیم داد و این داروها در اختیار واحدهای درمانی، قرار می‌گیرد.