khanekhodro

رییس شورای شهر رشت:

فداکاری های مردم ما در زمان شیوع کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد


۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۲۰:۵۱ | کد خبر: ۶۵۴۴ چاپ
فداکاری های مردم ما در زمان شیوع کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد

کلانشهر _ گروه سیاسی: اسماعیل حاجی پور در جلسه علنی شورای شهر گفت: از زمان شیوع کرونا در گیلان با بیان اینکه مردم پا به پای مسولین پای کار بودند، گفت: فداکاریهای مردم ما در دوران کرونا در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر درگیری مردم برای مقابله با کرونا و همچنین ابتلا شدن افراد برخی از خانواده ها، شاهد ضرر و زیان های مالی هم شدند.
حاجی پور خاطرنشان کرد: بعد از این بیماری هم دچار کرونای اقتصادی خواهیم شد زیرا اصناف و بازاریان به دلیل تعطیلی با ضرر مواجه شدند. لازم است برای جبران ضررهای حداقلی از دولت می خواهیم حمایت ویژه از مردم و بازاریان داشته باشند.
رییس شورای شهر رشت گفت: کرونا هنوز هست و مردم باید موازین بهداشتی را رعایت کنند تا با خطر جدی تری مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه کرونا قدرت خدا را به همه جهانیان نشان داد،تصریح کرد: این بیماری به دنیا نشان داد که دست خدا بالای همه دست ها است و حتی ابرقدرتها زورشان به یک ویروس نمی رسد.
حاجی پور با اشاره به گرامیداشت روز زمین گفت: بسیاری از افراد به خصوص پاکبانان از حافظان محیط زیست زمین هستند که در مقابله با کرونا هم بسیار زحمت کشیدند و همچنان در تلاش هستند تا در توانشان مردم را از کرونا دور نگه دارند.
وی در ادامه به مشکلات بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: ما نگرانی های فراوانی در این زمینه وجود دارد زیرا کاملا بودجه انقباضی در پیش داریم است اما باید همچنان برای مقابله با کرونا از هیچ قدمی فرو گذار نکنیم.
حاجی پور با بیان اینکه وضعیت شهر اصلا عادی نشده است و ما می دانیم که اصنافی چون آرایشگاهها و رستوران ها خیلی متضرر شده اند و باید برایشان تخفیفاتی برنامه ریزی کنیم.

شورای شهر


وی با بیان اینکه مردم کاملا اعضای شورای شهرشان را می‌شناسند و کاملا واقف هستند که چه کسانی برایشان در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه عقب سال گذشته برای پرداخت ها عقب نمانیم، ده میلیارد تومان وام گرفتیم اما در نهایت حقوق ها از پرداخت بدهی مردمی که به شهرداری بدهکار بودند، انجام شد و الان می خواهیم این ده میلیارد تومان را در بخش عمرانی صرف کنم.
وی در ادامه در پاسخ به اعتراض یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه چرا اشتباهات عضوی قبل از تذکر به وی به فرمانداری فرستاده اند، اضافه کرد: هیچ دشمنی با کسی نداریم و از آمدن به شورا پشیمانم چون برخی اقدامات باعث می شوند که نتوانیم درست کار کنیم.
وی در ادامه گفت امروز در جلسه مصوب شد: با توجه به شرایط حساس کرونا شهرداری به دلیل بحرانی بودن شرایط نسبت به اعمال تخفیف 50 درصدی کند و هم اکنون در نظر دارد از محل ردیف اعتباری تحت عنوان کمک به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه از محل بودجه سال 99 از شورای اسلامی شهر اقدام کند.

شورای شهر
در ادامه این جلسه رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هنوز شهر وضعیت مناسبی ندارد،گفت: غسال ها، پاکبانان، آتش نشانان و سایر عزیران در کنار کادر درمان پای کار ایستادند تا رشت بتواند در مقابل کرونا بایستد.
وی افزود: دوران سختی را سپری می کنیم اگرچه شهرداری در وضعیت مالی مناسبی نیست اما باید تلاش شود از زحمات برخی افراد تقدیر شوند.

رسولی ادامه داد: راههایی باید اتخاذ شود تا فشار برخی ار پرسنل شهرداری کاسته شود.
در ادامه این جلسه امیرحسین علوی عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: کرونا بار دیگر قدرت مدیریت بحران مردم را نشان داد و پرواضح است در خیلی از موارد از مدیریت بحران با بهره گیری از نیروی مردمی می توان اقدامات اساسی انجام داد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و همچنینن فعالیت موثر خیرین در زمان کرونا فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را نشان داد. او گفت: ضروری است در مدیریت شهری هم دقت شود در بحران ها به خصوص در فصل پاییز. رشت دامن گیر مشکلات جدی نشود.
علوی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی باید دقت های بیشتری شود.کمک کنیم رنگ و بوی سلیقه های متختلف نشود که موجب نا امیدی مردم فراهم شود. زمان طولانی که شهردار نداشتیم و ده ماهی هم که شهردار داشتیم مدیریت ها در بحران به خصوص در زمان برف مورد رضایت مردم نبود.
وی گفت: در حال حاضر پروژه عمرانی مشخصی در سطح شهر اتفاق نمی افتد و صرفا حرف های زرق و برق دار نمی تواند مشکلات را حل کند.
علوی خاطرنشان کرد: هدایت هایی در انتصابات در شهرداری رشت مشاهده می شود و به خود و دیگر اعضا تذکر می دهم از انجام چنین اقداماتی پرهیز شود تا کارنامه درخشانی را در دوران کاری خود در شورا از مردم کسب کنند.

عضو شورای شهر رشت گفت: دستفروشان و کارگران شهر در دوران کرونا زندگیشان با مشکل جدی مواجه شده و باید رایزنی شود تا افرادی چنین افرادی که رسمیت ندارند اما واقعیت دارند، زندگی شان در خطر نیفتد.
در ادامه بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح شهرستان رشت زیاد بود، گفت: خانواده های به جا مانده از فوت شدگان کرونا نتوانستند سوگواری مناسبی داشته باشند و نظرم این است که برایشان پس از فروکش شدن بیماری در شهر گارگاه سوگواری برگزار شود تا تسلای غمشان شود.
وی افزود: آمار فوت شدگان کرونا باید درست انعکاس می‌شد زیرا در مقطعی مردم به دلیل اتکا بر آمار اعلام شده این بیماری را جدی نگرفتند.
ذاکری ادامه داد: عادی سازی کنونی قابل قبول نیست و به ما گزارش می شود که تردد غیر ضروری انجام می شود. توجه کنیم که جان افراد یک عدد نیست و گاهی از بین رفتن یک انسان خانواده و حتی جامعه را در گیر مشکلات مختلف می کند.
عضو شورای شهر رشت گفت: در سه روز اخیر 60 تا 80 مورد جدیدکرونا در بیمارستانهای استان پذیرش شدند.این بار خطر جدی تر است.
وی تاکید کرد: رعایت موازین بهداشتی همچنان مورد تاکید است باید از شهرداری شروع کنیم و فاصله های اجتماعی در ادارات باید به طور واقعی رعایت شود.