فرماندار تالش مطرح کرد:

بازسازی سردهنه ها نیاز اساسی شهرستان تالش


۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۰۳ | کد خبر: ۶۵۵ چاپ
بازسازی سردهنه ها نیاز اساسی شهرستان تالش

فرماندار شهرستان تالش گفت: بزرگترین مشکل در این شهرستان تخریب سردهنه و بازسازی انهار و بازسازی نقاط آسیب دیده از بلایای طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در جلسه ساماندهی و ایمن سازی اماکن مسکونی آسیب دیده از سیل و رانش گفت: در طی چند ماه گذشته ۵۴ سیلاب در نقاط مختلف شهرستان اتفاق افتاد که این تعداد سیلاب برای شهرستانی در استان کمتر پیش آمده بود. 

وی ادامه داد: حضور مسئولین استانی و شهرستانی در وقوع سیلاب در شهرستان با همفکری و همکاری صدمات و تخریب ها را کمتر کرد. 

مهدوی ادامه داد: در طی بروز سیلاب بنیاد مسکن ۲۵۰ خانوار آسیب دیده کمک معیشتی داشت که اقدامات بنیاد مسکن در این زمینه قابل توجه است. 

مهدوی، ادامه داد: بزرگترین مشکل در شهرستان تخریب سردهنه و بازسازی انهار و بازسازی نقاط آسیب دیده از بلایای طبیعی است. 

وی ادامه داد:  درحال حاضر در شهرستان ۴۵ نقطه رانشی در کوهپایه ها و روستاهای کوهستانی ۳۳منطقه رانشی در همجوار رودخانه ها و دیوارسازی روستاهای تنگاب و کیجاو و ....باقی مانده است که نیازمند ساماندهی است. 

فرماندار تالش آمادگی این فرمانداری و بخشداران و دهیاران و نهادهای محلی و پیمانکاران محلی را برای ساماندهی تخریبات اعلام کرد. 

اوسط اکبری مقدم معاون عمران استاندار با تاکید به دو بحث اصلی مرتبط با ساماندهی سردهنه ها و انهار با اشاره به سال زراعی درپیش رو گفت: دو دستگاه مرتبط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی با توجه به منابع تعریف شده به صورت ویژه ورود و اقدامات لازم را انجام دهند .

  وی با اشاره به آسیب ها از سیل و رانش زمین در دو روستای خرجگیل و تنکاب گفت: بنیاد مسکن در اولین فرصت زمین مورد نیاز در اختیار خانواده های آسیب دیده قرار دهد تا از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی اختصاص یافته بهره مند شوند. تحقق این اصل مهم را نیازمند پیگیری روزانه جدی دانست .

نظر شما:

security code