وزیر امورخارجه آلمان:

کرونا را کنترل کرده ایم


۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۲۰:۵۸ | کد خبر: ۶۵۷۴ چاپ

آلمان اعلام کرد که شیوع ویروس «کرونا» در این کشور تحت کنترل درآمده است.

کرونا را کنترل کرده ایم

کلانشهر : به گزارش ایلنا، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان، امروز -‌جمعه- اعلام کرد که شیوع ویروس «کرونا» در این کشور تحت کنترل درآمده است.

تاکنون ۱۳۸ هزار و ۱۳۵ مورد ابتلا به کرونا در آلمان گزارش شده و بیش از چهار هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. داده‌های منتشرشده نشان از آن دارد که روند ابتلا در این کشور روندی نزولی داشته است.

از سوی دیگر وزیر سلامت آلمان نیز گفت که روند شیوع کرونا در این کشور مدیریت شده است.

همچنین موسسه رابرت کخ در آلمان اعلام کرد : شاخص انتقال ویروس کرونا از افراد آلوده به دیگران در آلمان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آخرین خبر ها از شیوع کرونا در آلمان حاکی از لغو برخی محدودیت های کرونایی در آلمان می‌دهد

برخی محدودیت‌های کرونایی در آلمان به خصوص برای کتابفروشی‌ها و رستوران‌ها هفته آینده برداشته می‌شود.

مدارس آلمان از جمله مدارسی که امتحانات مقاطع مانند دیپلم را برگزار می کنند. از ۱۵ اردیبهشت به تدریج بازگشایی می شود، بازگشایی این اماکن مشروط به رعایت مقررات فاصله گذاری است. در عین حال همچنان توصیه می‌شود، که مردم از سفر‌های داخلی برای بازدید اقوام خودداری کنند. درباره بازگشایی دانشگاه‌ها هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

شمار جان باختگان براثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به ۴۰۹۳ نفر افزایش یافت.
تا کنون ۱۳۸ و ۱۳۵ نفر در آلمان به این ویروس آلوده شده اند و از زمان شیوع این ویروس یعنی ۷ بهمن تا کنون بیش از ۷۷ هزار نفر نیز درمان شده اند.

رئیس موسسه روبرت کخ گفت: این شاخص از یک و دو دهم به هفت دهم رسیده است. شاخص انتقال کرونا از افراد آلوده به دیگران با حرف اختصاری (R) شناخته می‌شود. این بدان معناست که تا پیش از این هر فرد بیمار بیش از یک نفر را آلوده می‌کرد و اکنون این شاخص به زیر یک نفر رسیده است که نشان می‌دهد، مهار و کنترل انتقال ویروس در جامعه با موفقیت مواجه بوده است.