سخنگوی علوم پزشکی گیلان :

فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی با جدیت رعایت شود


۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۵ | کد خبر: ۶۵۹۱ چاپ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در حمل و نقل عمومی مورد تاکید است.

فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی با جدیت رعایت شود

کلانشهر : دکتر محمدرضا نقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاصله گذاری و مراقبت فردی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مینی بوس ضروری است.

وی اظهار داشت: زمانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می شود علاوه بر رعایت فاصله گذاری، باید پنجره های وسیله نقلیه عمومی را پایین نگه داریم تا هوا تهویه شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان توجه به توصیه ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را مهم دانست و خاطر نشان کرد: رفتارهای مردم و حفاظت فردی در این باره تعیین کننده است.

وی بیان داشت: هر چه بیشتر مراقبت شود، می توان از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کرد اما عدم توجه به توصیه ها هشدار دهنده است.

وی با بیان اینکه تنها ابزار مفید ما برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، همکاری مردم است، اضافه کرد: مردم باید به تمام توصیه ها توجه داشته، فاصله گذاری فیزیکی را مورد توجه قرار دهند و اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند.

گیلان از همان نخستین روزهای اعلام شیوع کرونا از جمله کانون های جولان این ویروس در کشور بود و این روزها هر چند به گفته مسئولان وضعیت آن به طوری نسبی تثبیت شده و روندی کاهشی دارد اما تاکیدها بر رعایت اصول بهداشتی فردی از سوی تک تک آحاد جامعه و نیز ماندن در خانه تا حد امکان از جمله مباحث مهم و مورد توجه است تا مبادا دوباره به بحران جدی تر دچار شویم.

بر اساس آمارهای رسمی ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر تا ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین با فوت ۷۳ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹در کشورمان به پنج هزار و ۳۱ نفر رسیده است.


ایرنا

نظر شما:

security code