افزایش نسبی دما و وزش بادهای گرم در گیلان


۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۲۰:۰۹ | کد خبر: ۶۵۹۹ چاپ

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از فردا دوشنبه دمای هوا در استان افزایش می یابد و وزش بادهای گرم در بعضی نقاط شدید تا روز سه شنبه شدت می گیرد.

افزایش نسبی دما و وزش بادهای گرم در گیلان

کلانشهر : شبنم هادی نژاد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: تا فردا هوای استان باران با احتمال رعد و برق  و مه گرفتگی همراه است اما ازعصر دوشنبه با نفوذ تدریجی سامانه کم فشار دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد و در برخی نقاط به ویژه برای ارتفاعات و دامنه ها تا روز سه‌شنبه ورزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه پرفشار، هوای استان مه آلودتوام با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات بارندگی،  وزش باد و احتمال رعد و برق خواهد بود.

هادی نژاد حداقل و حداکثر دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب متعلق به منجیل  با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و دیلمان نیز با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر دانست.

سرپرست اداره پیش بینی وهشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشترین و کمترین دمای شهر رشت را نیز در این مدت به ترتیب با ۱۹ و ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.


ایرنا