پاییز امسال؛

نصب ۳۷۰۰ انشعاب گاز در گیلان/۹۴ درصد روستاها گاز دارند


۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: ۶۶۰ چاپ
نصب ۳۷۰۰ انشعاب گاز در گیلان/۹۴ درصد روستاها گاز دارند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به نصب ۳ هزار و ۷۰۰ انشعاب جدید گاز پاییز امسال در این استان، گفت: ۹۴.۲ درصد روستاها استان گیلان از نعمت گاز برخوردار هستند.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، حسین اکبر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در پاییز امسال با ۱۲۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری، ۳ هزار و ۷۰۰ انشعاب جدید در استان گیلان نصب شد، افزود: با اتصال این انشعابات ۱۲ هزار و ۷۰۰ مشترک جدید به مشترکان گاز استان گیلان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد این عملیات لوله‌گذاری در راستای اجرای بند «ق» بوده است، یادآورشد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه گازرسانی در استان گیلان بوده که بعداز پیروزی انقلاب بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

وی به مجموع انشعابات استان گیلان اشاره و مجموع انشعابات گاز در استان گیلان به ۵۷۶ هزار انشعاب عنوان کرد و افزود: مشترکان گاز استان گیلان نیز یک میلیون و ۴۴ هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرهای استان گیلان بجز ماسوله به دلیل بافت تاریخی آن گازرسانی شده است، ادامه داد: در حوزه روستایی نیز هزار و ۹۴۲ روستای استان گیلان معادل ۹۴.۲ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با تأکید بر مصرف درست و صرفه‌جویی در گاز از سوی شهروندان، بیان‌کرد: شرکت گاز گیلان طرحی در راستای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در میان همه مشترکان گاز گیلانی اجرایی می کند.