رییس شورای شهر رشت:

حلاوت پروژه ها به افتتاح آن هاست نه کلنگ زنی شان


۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۱:۵۴ | کد خبر: ۶۶۲۰ چاپ

رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حلاوت پروژه ها به کلنگ زنی ها نیست.

حلاوت پروژه ها به افتتاح آن هاست نه کلنگ زنی شان

کلانشهر _ گروه سیاسی: اسماعیل حاجی پور امروز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت در جلسه بررسی و تصویب جزییات بودجه شهرداری در سال 99 گفت: کلیات بودجه با 905 میلیارد تومان تصویب شده است و با دستورالعمل هایی که از وزارت کشور آمده است، تطبیق لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به بحرانهای برف و کرونا بودجه را به سختی بستیم و مجبور شدیم از تعریف و کلنگ زنی پروژه های زیادی صرف نظر کنیم.
حاجی پور با بیان اینکه حلاوت پروژه ها نه در کلنگ زنی بلکه در افتتاح آنها است، ادامه داد: به همین دلیل ساعتها جلسه گذاشتیم و تصمیم گرفتیم اتمام پروژه های نیمه تمام را در کلانشهر رشت در اولویت قرار دهیم.
رییس شورای شهر رشت گفت: تاکید دارم هوشمند سازی شهرداری رشت در اولویت قرار گیرد و مردم از خانه هایشان بتوانند کارها را انجام دهند.
وی افزود: امسال اعتبار خوبی برای فاوا دیدیم و مصوب شده است 16 میلیارد تومان اختصاص یابد تا حتما در سریعترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی افزود: راه اندازی هر چه سریعتر دوربین های کنترل ترافیک را در نظر داریم و شرکت مورد نظر صد کیلومتر برای انجام اینکار با ما قرارداد بسته است.
رییس شورای شهر رشت تصریح کرد: امید ما به جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در رشت است و برای تحقق اهداف در این بخش حتما سرمایه گذار فرش قرمز پهن شده در رشت را مشاهده کند، نه اینکه در پیچ و خم های اداری فرار را بر قرار ترجیح دهد.
رییس شورای شهر رشت در ادامه هفته سلامت را به همه کسانی که برای مقابله با کرونا ویروس جانفشانی کردند، تبریک گفت و ادامه داد: علاوه بر کادر درمان دیگر افراد نظیر پاکنابان، آتش نشانان و سایر مشاغل به طور شبانه روزی کارکردند و در حفاظت از جان مردم کارنامه درخشانی را کسب کردند.
در ادامه این جلسه ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز گفت: امسال پرداخت حقوق و مزایا برای هرماه 28 میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت بسال گذشته 5 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: شهرداری ساختار مشخصی دارد و تمام سازمانهای به وجود آمده مجری هستند و لازم است دقت نظرها در این خصوص رعایت شود و اگر مدیری ضعیف است به او تذکر داده شود نه اینکه ساختار تغییرکند.
حاج محمدی ادامه داد: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های نسقی از اولویت های کاری سال جاری خواهد بود.
در ادامه عاقل منش عضو شورای شهر رشت از بودجه اختصاص یافته در بخش فرهنگی انتقاد کرد و گفت: در رزومه فرهنگی شورای پنجم رشت باید گامهای اساسی به یادکار بماند، این در حالیست که اقدامات مطلوبی در این خصوص به سرانجام نرسیده است.
وی افزود: در بررسی و تصویب جزییات بودجه 99 شهرداری رشت که امروز انجام می شود، توجه به انجام کارهای فرهنگی در سطح وسیع تر ضروری است.
عاقل منش خاطرنشان کرد: تاکید دارم در بحث المان شهدای گمنام باید مشکلات هرچه سریعتر رفع شوند.
بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه گفت: اولویت بندی پروژه های شهرداری رشت مشکلات زیادی دارد.
وی افزود: وقتی پروژه های نمیه تمامی داریم که اتمام آن به رشت کمک می کند نباید بر پروژه هایی متمرکز باشیم که چندان ضروری نیستند.
ذاکری خاطرنشان کرد: ضروری است در مدیریت هزینه ها بهتر فکر کنیم در شرایط فعلی باید مباحث جدی تری پیگیری کنیم.
وی تصریح کرد: در تصویب بودجه باید دقت نظرها را افزایش دهیم تا منافع مردم تامین شود.
فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: سهم بودجه 99 برای فعالیت های فرهنگی ناچیز است.
وی افزود: نادیده گرفتن سرانه ورزشی در محلات از جمله مواردی است که باید مجدا بررسی شود.
حجت جذب نیز در ادامه گفت: برای کسب درآمد در شهرداری باید تدابیر خاص اندیشیده شود.
وی افزود: باید اراده لازم برای اتمام برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهر را داشته باشیم.
جذب خاطرنشان کرد: می‌دانیم که در بحران هستیم و همه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت قبول مسولیت کردیم، بنابراین باید درست فکر کنیم تا کارها را ایده‌آل پیش ببریم.
وی تصریح کرد: امید می‌رود با دیدن واقعیت ها و اخذ تصمیمات درست، اتفاقات خوبی را در رشت رقم بزنیم.