معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از آغاز درمان بیماران کرونایی به روش پلاسما درمانی در راستای حمایت از حقوق عامه خبر داد.

آغاز درمان بیماران کرونایی به روش پلاسما در گیلان

کلانشهر : جان احمد آقایی با اشاره به حمایت قضایی از درمان بیماران کرونایی با روش پلاسما خون، اظهار کرد: پس از گذشت حدود یک ماه از بهبودی بیماران کرونایی از طریق پلاسما خون، بیماران بهبود یافته معاینه شده و پلاسمای خون آنها پس از استحصال و جدا سازی، آماده استفاده بر روی سایر بیماران کرونایی شد.

وی با بیان اینکه گیلان در تأمین پلاسمای خون به خودکفایی رسیده و نیازی به کمک سایر استان ها ندارد، افزود: در این راستا دستگاه قضایی با توجه به صلاحیت ذاتی خود که دفاع از حقوق عامه مردم است، با تاکید و دستور رئیس کل دادگستری گیلان و پیگیری‌های بی‌وقفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، به این مورد ورود کرده و طی مکاتبه‌ای با مدیر کل سازمان انتقال خون استان خواستار تسریع در اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی شده که هم‌اکنون اولین مورد آن نیز با موفقیت به انجام رسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینمه در حال حاضر متولی تأمین پلاسما و استحصال آن مرکز انتقال خون استان است، گفت: همه نهادها و مسؤولین استان مکلفند در جهت صیانت از جان شهروندان گیلانی همکاری صمیمانه با انتقال خون داشته باشند.

آقایی با ابراز امیدواری از نجات جان عده بیشتری از مردم با روش پلاسما درمانی، افزود: انتظار داریم این امر مهم با تلاش و همدلی مسئولان تمامی دستگاه ها، سرعت بیشتری به خود گرفته تا بدون فوت وقت شاهد نجات جان تعداد بیشتری از هم استانی هایمان که گرفتار و مبتلا به این ویروس منحوس هستند، باشیم.


فارس