جانشین پلیس راه استان گیلان اعلام کرد:

افزایش تردد خودرو ها در محور های ورودی به گیلان


۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۷ | کد خبر: ۶۶۶۸ چاپ

جانشین پلیس راه گیلان گفت از اول اردیبهشت ماه جاری شاهد افزایش ورود خودروها به استان هستیم و این ترددها در محور ورودی قزوین – رشت بیشتر از دو محور دیگر است.

افزایش تردد خودرو ها در محور های ورودی به گیلان

کلانشهر: سرهنگ صفاری در خصوص وضعیت ترافیک در محورهای ورودی استان، اظهار کرد: از تاریخ هشتم فروردین ماه سال‌جاری که طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا شد و تا ۳۱ فروردین ماه از ورود پلاک‌های غیربومی به استان جلوگیری می‌شد، شاهد کاهش تردد خودروها در محورهای ورودی استان بودیم.

جانشین پلیس راه گیلان افزود: از اول اردیبهشت ماه جاری که طرح محدودیت تردد بین استانی لغو شد، شاهد افزایش ورود خودروها به استان هستیم و این ترددها در محور ورودی قزوین – رشت که کانونی‌ترین محور ورودی به گیلان است، بیشتر از دو محور دیگر می‌باشد.

وی با اشاره به کاهش تصادفات در پی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: متاسفانه تصادف شاخصی که آخرین روز فروردین ماه شاهد بودیم، برخورد تریلی با ۱۲ خودرو در محدوده تونل منجیل بود که متاسفانه منجربه فوت چهار نفر از هموطنان‌مان شد.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان خطر شیوع ویروس کرونا جدی است لذا بنابر تاکید کادر درمانی کشور هموطنان همچنان از مسافرت غیرضرور خودداری کنند. همچنین با توجه به بار ترافیکی مضاعف در ورودی استان برای کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر از سبقت و سرعت غیر مجاز خودداری کنند.

وی ادامه داد: شرایط جوی به گونه‌ای است که در برخی محورهای استان شاهد لغزندگی هستیم لذا این شرایط میطلبد که رانندگان، با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

جانشین پلیس راه گیلان بیان کرد: صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی خطر وقوع تصادفات را چهار برابر افزایش می‌دهد براین اساس رانندگان محترم از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی به جد خودداری کنند.


ایسنا