کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با ورود موج جدید بارشی از عصر فردا (شنبه) آسمان استان شاهد وقوع بارش های رگباری، وزش باد(بعضی نقاط شدید)، رعدو برق و تگرگ خواهد بود.

تداوم بارندگی های رگباری و روند نسبی افز ایش دما در گیلان

کلانشهر: سمانه نگاه عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه بارشی و سرد تا فردا (شنبه) در منطقه است که از دیرور منجر به بارندگی و وزش باد شدید در استان شده که همچنان ادامه دارد و در ارتفاعات این بارش ها به صورت برف خواهدبودضمن آنکه رعد و برق و مواج بودن دریا هم در این مدت مورد انتظار است.

وی با اشاره به ورود موج جدید بارشی به استان از فردا اضافه کرد: از عصر شنبه همچنین با شکل گیری جریانات جنوبی، وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید و روند افزایش دما تا اواسط هفته تداوم می یابد.

نگاه در ادامه بیشترین میزان بارندگی ها را از غروب دیروز (پنجشنبه) تا ظهر امروز (جمعه) با ۵۷ میلیمتر باران در پره سر رضوانشهر عنوان و تصریح کرد: همچنین طی همین مدت در ایستگاه رشت ۳۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی بیشترین سرعت وزش باد در استان از غروب روز گذشته تا کنون در منطقه اسب بونی تالش با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در منجیل حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.

وی گفت: در ارتفاعات نیز شاهد بارش برف بوده ایم که در محور اسالم - خلخال ارتفاع آن به ۴۰ سانتیمتر رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشترین و کمترین دما در استان طی شبانه روز گذشته را به ترتیب در کیاشهر و لوشان با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و ماسوله با صفر درجه سانتی گراد ثبت شده است.


ایرنا