نماینده وزیر بهداشت در گیلان خبر داد:

شناسایی ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان


۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۲۲:۳۱ | کد خبر: ۶۶۸۷ چاپ
شناسایی ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به شناسایی ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان طی چهار روز، گفت: مردم هشدارها را جدی بگیرند.

کلانشهر: محمد حسین قربانی شامگاه جمعه در گفتگویی برداشتن محدودیت‌های تردد بین استانی را یک اشتباه استراتژیک عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب شده تا شهروندان و هموطنان تصور کنند که ویروس کرونا کنترل و یا حتی مهار شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع سبب شده تا در دو محور شاهد پیک مبتلایان به کرونا باشیم، افزود: در حال حاضر در ورودی‌های استان اعم از رودسر، آستارا و لوشان شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه بیشتر مبتلایان در حوزه خانواده‌ها هستند، گفت: این بدان معنی است که مردم با عادی متصور بودن شرایط و با توجه به عدم دید و بازدیدها در ایام عید در این روزها به دیدار آشنایان، بستگان و اعضای فامیل رفته که متأسفانه این موضوع سبب انتقال ویروس کرونا در میان خانواده شده است.

وی تصریح کرد: از ۲۹ فروردین و یکم اردیبهشت ماه متأسفانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا به آمارها مبتلایان استان گیلان اضافه شده است.

قربانی با تأکید بر اینکه هنوز بحران کرونا در استان گیلان تمام نشده است و مردم باید همچنان در خانه بمانند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: شهروندان باید موضوع حفاظت شخصی و اصول بهداشتی در دستور کار خود قرار داده و از ترددهای غیر ضرور جدا خودداری کنند.


مهر