رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

سال زراعی خوبی در انتظار گیلان است / حدالمقدور کارهای زراعت به صورت خانوادگی انجام شود


۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۴:۴۹ | کد خبر: ۶۷۱۸ چاپ
سال زراعی خوبی در انتظار گیلان است / حدالمقدور کارهای زراعت به صورت خانوادگی انجام شود

کلانشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بخش عمده شالیزارهای گیلان به کشت رقم هاشمی اختصاص دارند.

علی درجانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کشت برنج در زمانی که استان ما هنوز با کرونا درگیر است، گفت: تولید مکانیزه برنج یکی از راهکارهای مهم مقابله با کرونا ویروس در بین کشاورزان است و  هم اکنون بیش از ۶۵۰۰ دستگاه نشاکار و ۳۵۰۰ دستگاه کمباین در گیلان برای کشت مکانیزه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بانک نشاء نیز تا حدود زیادی از رفت و آمدهای کشاورزان در شالیزارها می کاهد، افزود: امسال مالکان بیش از ۳۰ درصد شالیزارهای گیلان امکان استفاده از بانک نشا را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رسم قدیمی یاوردهی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برنج در استان گفت : توصیه می کنیم امسال تا حد امکان کارهای مزرعه را بصورت خانوادگی و یا با استفاده از افراد همان روستا انجام دهند و درصورت بکارگیری کارگران از دیگر روستاها، دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی اضافه‌ کرد: بر اساس گزارش های هواشناسی و آب منطقه‌ای گیلان سال زراعی پرمحصولی برای گیلان پیش بینی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه به دلیل درآمد خوب ناشی از کاشت و فروش ارقام کیفی برنج نظیر برنج هاشمی، بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای گیلان به کاشت این نوع برنج اختصاص دارد گفت: ارقام پرمحصول برنج امسال در ۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان کاشته می‌شود و شالیزارهای استان آمادگی دارد کشت ارقام پرمحصولی که مرکز تحقیقات برنج کشور به عنوان بذر گواهی شده معرفی می‌کند، توسعه دهد.

نظر شما:

security code