مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد:

لزوم تسریع اتصال ریل به بنادر انزلی و کاسپین


۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۵۹ | کد خبر: ۶۷۲ چاپ
لزوم تسریع اتصال ریل به بنادر انزلی و کاسپین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: با توجه به اینکه اهمیت و نقش اتصال ریل به بنادر انزلی و کاسپین بسیار افزایش یافته، لازم است این مهم به منظور افزایش قابل توجه درآمدهای ارزی کشور تسریع یابد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رضا مسرور در حاشیه مراسم ورود نخستین محموله تجاری از بندر نینگبو چین به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران به تلاش های سه سال گذشته مجموعه مدیریتی خود به منظور راه اندازی این مسیر جدید تجاری اشاره و تصریح کرد: اهمیت کریدور جدید میان دو کشور ایران و چین زمانی دو چندان خواهد شد که متوجه طرح بزرگ چین با عنوان "یک کمربند یک جاده" شویم، به این معنی که این کریدور تجاری به عنوان مسیر جایگزین میان چین و اروپا به ایفای نقش خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه سه سال گذشته مذاکرات متعددی با مسئولین بخش دولتی و خصوصی کشورهای چین و قزاقستان در خصوص کریدور جدید تجاری در این مسیر با عنوان مسیر جنبی برگزار شد، افزود: با پهلو گیری نخستین محموله که کالا را از شرقی ترین نقطه چین در مسیر کریدور چین – قزاقستان - ایران به حرکت درآورده، فرصت ترانزیت کالا از طریق این مسیر تجاری به اروپا و کشورهای منطقه فراهم می شود تا مسیر جدید به عنوان بخشی از طرح بزرگ چینی ها به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اینکه هم اکنون اهمیت و نقش اتصال ریل به بنادر انزلی و کاسپین بسیار افزایش یافته، خواستار تسریع در این مهم به منظور افزایش قابل توجه درآمدهای ارزی کشور شد و خاطرنشان کرد: فعالین اقتصادی توجه داشته باشند که زمان و هزینه کمتر از مزایای این مسیر تجاری در مقایسه با مسیر موجود میان دو کشور است.

مسرور در ادامه به مسیر طی شده این محموله کالایی بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: این محموله حاوی قطعات دوچرخه، لوازم موتورهای صنعتی، کاغذ دیواری، لنت خودرو و... است که از بندر نینگبو توسط خط ریلی داخلی چین به منطقه خورگوس در مرز این کشور با قزاقستان منتقل شده و سپس از طریق خط ریلی در طول کشور قزاقستان به بندر اکتائو وارد و از طریق این بندر با یک فروند کشتی، محموله کالایی ترانزیت شده به بندر کاسپین وارد شد .