مرگ حفار غیرمجاز در رودبار


۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۱ | کد خبر: ۶۷۳۰ چاپ

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: سنگ ۵۰ تنی جان یک حفار غیر مجاز را گرفت و یک نفر دیگر را از ناحیه دو دست مجروح و راهی بیمارستان پورسینا رشت کرد.

مرگ حفار غیرمجاز در رودبار

کلانشهر: کیانوش طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک گروه چهارنفره از حفاران غیرمجاز، شامل یک نفر بومی و سه فرد غیر بومی در عمارلو رودبار در کنار یک سنگ ۵۰ تنی اقدام به حفر غیر مجاز بمنظور استحصال کشف اشیاء باستانی کرده بودند که سنگ می لغزد؛ یک نفر زیر سنگ می ماند و جان می سپارد.

وی افزود : در این حادثه یک نفر از این افراد از ناحیه دودست بشدت صدمه می بیند که توسط هلال احمر امداد رسانی و رهاسازی شده و جسد فرد فوت شده هم از زیر آوار خارج و دو نفر دیگر از حفاران هم متواری می شوند.

وی نقش مردم محلی را در اطلاع رسانی حضور حفاران غیر مجاز بسیار حائز اهمیت دانست و بر فرهنگ سازی نسبت به حفظ میراث تاریخی این سرزمین تاکید کرد.

در روزهای اخیرنیز ۱۱ حفار غیر مجاز در استان با سوءاستفاده از فضای کرونایی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند که توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند؛ این حفاران غیرمجاز در شهرهای رشت، رودبار و رودسر دستگیر شده اند.


ایرنا