طرح ساماندهی اهدای پلاسما برای مقابله با کروناویروس در گیلان؛

برای اهدای پلاسما اینجا را ببینید!


۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: ۶۷۴۹ چاپ
برای اهدای پلاسما اینجا را ببینید!

کلانشهر: طرح ساماندهی اهدای پلاسما در استان گیلان آغاز به کار کرد.

در پی آغاز رسمی برنامه پلاسما‌درمانی برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان، کانون انتقال خون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ثبت نام داوطلبین اهدای پلاسما و جمع‌آوری اطلاعات واجدین شرایط اقدام کرده است.

مریم پرسا دبیر کانون انتقال خون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص جزییات این طرح می‌ گوید: ما قصد داریم در این اقدام یک بانک اطلاعات جامع از تمامی واجدین شرایط اهدای پلاسما در استان گیلان تهیه کنیم که پس از آن با بررسی دقیق این اطلاعات و تعیین اولویت‌ها، زمانبندی دقیق برای مراجعه داوطلبین را در اختیار آنان قرار دهیم.

با توجه به شرایط فعلی که همه مردم از رفت‌و‌آمد های حضوری و غیرضروری منع می‌شوند، این روزها زمان مناسبی برای مراجعه حضوری به اداره انتقال خون و پرسیدن سوالات در مورد این طرح نیست.

ما از این طریق ابتدا به تمامی پرسش‌های داوطلبین اهدای پلاسما پاسخ داده و سپس با دریافت اطلاعات دقیق از آنها در قالب یک پرسش نامه، و بررسی دقیق این اطلاعات فردی و عمومی، امکان اهدای پلاسما برای آن ها را بررسی کرده و با توجه به پارامتر های مختلف از جمله مدت زمان بهبودی آنان و شرایط سنی بهترین تاریخ مراجعه برای اهدای پلاسما را به آنها اطلاع خواهیم داد.


از تمامی افرادی که از آغاز شیوع ویروس کرونا به این بیماری مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند دعوت می‌شود تا با ثبت نام در این طرح و مشارکت در اهدای پلاسما، به بهبود حال سایر بیماران کرونا در استان گیلان کمک کنند.


علاوه بر مبتلایان قطعی به بیماری کرونا، افرادی که طی روز های گذشته، علائم شایع بیماری کرونا را تجربه کرده‌اند، حتی اگر بیمار بودن انها به طور قطعی توسط پزشک تایید نشده است و تنها علائم داشته‌اند نیز می‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام، اطلاعات خود را برای بررسی و تعیین زمان مراجعه در روز های آتی ارسال کنند تا اگر امکان استفاده از پلاسمای آن‌ها وجود داشته باشد، در طرح ساماندهی اهدای پلاسما شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت نام با یکی از آیدی‌های درج‌شده در پوستر، متعلق به دو تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلگرام ارتباط برقرار کنید.

نظر شما:

security code