بارش باران و کاهش دما در گیلان


۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۷ | کد خبر: ۶۷۵۲ چاپ

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گفت: از بعد ظهر امروز تا پنجشنبه هوای استان بارانی توام با کاهش دما و رعد و برق است.

بارش باران و کاهش دما در گیلان

کلانشهر: شبنم هادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز با شمالی شدن جریانات سطح زمین شاهد افزایش ابر، کاهش دما و به تناوب بارندگی و وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اواخر وقت پنجشنبه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بارش ها امشب بارش ها گاهی رگباری و به طور موقتی شدید و برخی ساعات روز چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است؛ ضمن آنکه تا روز پنجشنبه به طور متوسط چهار تا هشت درجه سانتی گراد دمای هوای نقاط مختلف استان کاهش می یابد.

وی همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن سیلاب ناگهانی، سیلابی شدن مسیل ها، اصابت صاعقه و خسارت به خزانه ها برنج در این مدت هشدار داد.

هادی نژاد در این راستا به کشاورزان توصیه کرد: از روز جمعه پیش رو به بعد کشت نشاء در مزارع را آغاز کنند؛ ضمن آنکه تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آبگرفتگی خزانه ها انجام دهند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان همچنین از شهروندان خواست تا از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها طی این مدت پرهیز کنند.

هادی نژاد بیشترین و کمترین دما هوای استان را در شبانه روز گذشته به ترتیب در رودبار با ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و لاهیجان و ماسوله با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

وی افزود : دمای هوای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۱ تا ۲۳ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.


ایرنا

نظر شما:

security code