مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان:

جبران خسارات اقتصادی کرونا با ارزیابی های درست و راهکار مناسب انجام می شود


۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۸:۳۶ | کد خبر: ۶۷۵۸ چاپ

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: جبران خسارات اقتصادی ناشی از بروز بیماری کرونا ویروس با ارزیابی‌های درست و راهکارهای مناسب انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید بررسی‌های کارشناسی داشته باشند.

جبران خسارات اقتصادی کرونا با ارزیابی های درست و راهکار مناسب انجام می شود
کلانشهر: دکتر یونس رنجکش در جلسه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری کروناویروس در استان گیلان گفت: میزان خسارت‌های مادی و اقتصادی وارد بر بنگاه‌های کسب‌وکار و مشاغل مختلف در این استان بسیار زیاد است که بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی‌های دقیق و دسته‌بندی مشکلات می‌تواند در ارایه راهکارهای حمایتی بسیار حایز اهمیت باشد.

وی اظهار کرد: تمام بخش‌های تولیدی و خدماتی استان گیلان طی این مدت با آسیب‌های جدی و رکود درآمدها روبرو بوده‌اند که جبران خسارت‌ها می‌بایست با توجه به امکانات و شرایط کشور و سطح انتظارات انجام شود.

وی یادآور شد: بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی، گردشگری، صنایع و تولیدات دستی در کنار مشاغل خانگی و اصناف با برآوردهایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است رقم قابل توجهی از منابع اقتصادی استان را شامل می‌شوند که از گردونه درآمد اقتصادی استان و گردش مالی خارج شده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر فراگیر بودن اثرات اقتصادی این بیماری در سطوح محلی، ملی و بین المللی گفت: پیوستگی بین مشاغل و نیازهای بازار کسب‌وکار موجب شده است که هیچ صنفی مصون از پیامدهای منفی اقتصادی این بیماری نباشد.

به گفته رنجکش جدای از آثار اقتصادی این بیماری تاثیر بالای آن بر رکود و بیکاری و چالش‌های اجتماعی ناشی از آن تبعات دیگری را به همراه دارد که باید با همکاری و همراهی مردم و دولت پیگیری و جبران شود.

وی افزود: دولت در سطح ملی تصمیمات حمایتی را برای خروج رکود اقتصادی بنگاه‌های کسب‌وکار و پویایی آن‌ها پیش بینی کرده است که بخشی از آن پرداخت تسهیلات بانکی است.

او ادامه داد: بسیاری از مشکلات ایجاد شده بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و قوانین مانند مباحث مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، استمهال بدهی‌های بانکی و سایر موارد می‌تواند در سطح استان تصمیم گیری و اجرایی شود که نیاز دارد این مشکلات از سوی دستگاه‌های اجرایی استخراج و پیشنهادات به ستاد های مربوطه ارایه گردد.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست ظرف یک هفته ضمن بررسی کارشناسی خسارات و مشکلات و دسته‌بندی آن‌ها موارد را به این اداره کل ارسال نمایند.

در این جلسه که مدیر کل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند هر یک از اعضا به ارایه ارزیابی‌های انجام گرفته توسط سازمان‌های مربوطه از خسارات اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا در استان گیلان و راهکارهای پیشنهادی پرداختند و خواستار تسریع در برنامه‌های حمایتی برای خروج بنگاه‌های اقتصادی از وضعیت موجود و بازگشت به رونق کسب و کارها شدند.

نظر شما:

security code