«کرونا» با چهره جهان چه کرده است؟


۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۵:۴۱ | کد خبر: ۶۷۷۲ چاپ
«کرونا» با چهره جهان چه کرده است؟

کلانشهر _ گروه اجتماعی: عکس‌های زیر روایتگر تغییراتی هستند که در چند ماهه اخیر و همزمان با شیوع کرونا در جهان اتفاق افتاده است. کرونا در کشورهای مختلف موجب تغییرات فرهنگی، اقلیمی، جغرافیایی و سیاسی خاصی شده است و این تغییرات هنوز هم ادامه دارند. همه عکس‌ها از منابع خبری خارجی دریافت شده‌اند و خبرگزاری مهر به عنوان پایگاه ایرانی منبع این عکس‌ها را در گزارش‌های جداگانه‌ای منتشر کرده است. در عکس شاخص این گزارش عربستان سعودی اجازه داده است تعداد محدودی از مردم در ماه مبارک رمضان در مسجد کعبه نماز بخوانند. 

رئیس جمهور برزیل آشکارا از معترضانی حمایت کرد که خواستار از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و پایان دادن به قرنطینه بودند، قرنطینه توسط فرمانداران در سرتاسر این کشور اعمال شده است. بولسونارو هفته گذشته وزیر بهداشت خود را برکنار کرد که از فاصله گیری اجتماعی حمایت کرده بود.

شیوع ویروس کرونا در محله زاغه نشین دهاراوی در بمبئی هند، بزرگترین محله فقیرنشین آسیا که تخمین زده می‌شود یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. دسترسی به آب آشامیدنی در دهاراوی به راحتی امکان پذیر نیست و صابون نیز یک کالای تجملاتی است، ماسک بهداشتی وجود ندارد و ساکنان از دستمال یا پیراهن به عنوان ماسک استفاده می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا پزشکان و پرستاران همچنان خطر افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و جانباختگان را به دولت و مردم این کشور یادآوری می‌کنند. پرستاران شاغل در یکی از بیمارستان‌های شهر "دنور" به خیابان آمدند و روبه‌روی ماشین‌ها ایستادند تا به مردم ضرورت ماندن در قرنطینه را یادآوری کنند؛ برخی از مردم نیز با دیدن این پرستاران از ماشین‌های خود پیاده شده و به آنها اعتراض کردند.

کرونا سبب کم شدن تعداد مسافران در متروهای شهر مسکو پایتخت روسیه شده است.

پرستاران آمریکایی در واکنش به کمبود امکانات و فقدان تجهیزات حفاظت شخصی کافی در مبارزه با ویروس کرونا مقابل کاخ‌سفید تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پس از جان باختن دو زندانی در یکی از زندان‌های لیما پایتخت پرو بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹، زندانیان اقدام به شورش و درگیری با نیروهای امنیتی در داخل زندان کردند، در نتیجه درگیری زندانیان و نگهبانان، ۹ نفر به ضرب گلوله کشته شدند. در این میان همچنین ۶۰ محافظ زندان، ۵ نیروی پلیس و ۹ زندانی دیگر نیز زخمی شدند تا اینکه شورش زندانیان که چندمین مورد در کشور پرو پس از شیوع ویروس کرونا بود، پایان یافت.

در این روزهای شیوع کرونا مردم آمریکا با مشکلات زیادی روبرو هستند و برای تأمین غذا ناتوان شده‌اند. صف طولانی و باورنکردنی مردم آمریکا برای دریافت غذای رایگان در ایالت‌های مختلف حاکی از ناتوانی مردم این کشور در تأمین غذا برای ادامه زندگی است.

شرکت‌های هلندی که در زمینه تولید گل فعالیت می‌کنند، با از بین رفتن ۴۰۰ میلیون گل از جمله ۱۴۰ میلیون گل لاله معروف هلندی به دلیل شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند.

حیواناتی که در طرح فاصله گذاری شرکت کرده اند و از یکدیگر فاصله گرفته‌اند.

عدم استفاده «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد مقابله با کرونا آمریکا از ماسک در جریان بازدید از یک بیمارستان در ایالت مینه‌سوتا خبرساز شد. این در حالی است که دولت آمریکا استفاده از ماسک در مکان‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نیست را اجباری کرده است. به این ترتیب، مایک پنس قوانینی که توسط دولت وضع شده را نقض کرده است.