رییس شورای شهر رشت:

هر روز از اختیارات شورا کاسته می شود


۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۸:۴۴ | کد خبر: ۶۷۷۳ چاپ
هر روز از اختیارات شورا کاسته می شود

کلانشهر: اسماعیل حاجی پور امروز در جلسه علنی شورای شهر رشت با تبریک روز شورا به همه شورا‌نشینان کشور گفت: امیدوارم جایگاههای واقعی شوراها پیدا شود و پرواضح است هدف مهم ما خدمات‌رسانی به مردم است.
وی افزود: امروز شوراها مظلوم واقع شده‌اند و هر روز از اختیارات شورا کاسته می‌شود و اخیرا نیز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حتی انتخاب شهردار نیز از عهده شورا خارج شود. البته هنوز نمی‌دانیم که این اتفاق خوب است یا نه.
حاجی‌پور ادامه داد: امروز روز جهانی کار و کارگر است و باید به کارگران زحمتکش شهرستان رشت تبریک گفت و امیدواریم شاهد شکوفایی کارخانجات رشت و بهبود معیشت کارگران این شهر در آینده نزدیک باشیم.
وی تصریح کرد: وقت آن رسیده است که تلاش کنیم شهر رشت نیز همانند شهرهای بزرگ کشور از امکانات مناسب به‌خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تراموا برخوردار شود و خوشبختانه برخورداری رشت از تراموا در کشور تصویب شد.
رییس شورای شهر رشت گفت: مردم رشت همواره در بحرانهای متخلف کشور برای کمک رسانی پیشقدم بودند و امروز که به دلیل کرونا به سختی افتاده‌اند، باید از سوی دولت حمایت شوند.
احمد رمضانپور عضو دیگر شورای شهر رشت در این جلسه گفت: هر زمان که اعضای شورا متحد بودند کارهای خوبی برای شهر صورت می گیرد.
وی افزود: یک سال و چند ماه دیگر به اتمام این شورا باقی مانده و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.
رمضانپور ادامه داد: نباید تفکر‌های سیاسی اعضا را در کارهای اجرایی دخیل دهند.
وی تصریح کرد: وحدت اعضا نه تنها به نفع شهر رشت بلکه به نفع استان است.
عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: یک ردیف بودجه مناسب برای تراموای رشت اختصاص یافته است.
وی افزود: به دلیل به حدنصاب نرسیدن جمعیت مردم شهر رشت برای بهره مندی از قطار سبک شهری با موانعی مواجه بودیم اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده امروز در کشور تصویب شد تا تراموای کد‌دار شده رشت اجرایی شود.
رضا رسولی عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: برخورداری رشت از قطار شهری اتفاق خوبی است و تصویب لایحه برخورداری مردم شهرهایی با جمعیت 500 هزار نفر موجب شد که علاوه بر رشت، 9 شهر دیگر در کشور بتوانند تراموا داشته باشند.
وی افزود: تلاش افرادی که برای تصویب این امر بسیار فعالیت کردند، ستودنی است.
رسولی خاطرنشان کرد: افزایش امکانات شهر رشت منجر به ارتقای رفاه مردم می‌شود و از هیچ تلاشی برای تحقق این امر نباید غافل شد.
در ادامه فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت گفت: همه اصناف شهر از جمله افراد فعال در حوزه غذا و رستوران های رشت از کرونا آسیب زیادی دیدند.
وی با بیان اینکه بالغ بر 1100 واحد صنفی در زمینه غذا رستوران رشت آسیب دیده‌اند، افزود: آسیب‌ها واقعا جدی است. اگر کرونا خطرناک است چطور است که اجازه کار به برخی از صنوف از جمله آرایشگاه‌ها داده می‌شود، اما رستوران ها ممنوعیت دارند.
زاهد خاطرنشان کرد: صنف رستوران‌های رشت معترض‌اند و باید رسیدگی‌های لازم انجام شود تا حقی از این قشر ضایع نشود.
بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت در ادامه گفت: متاسفانه مقابله با کرونا از همان ابتدا زیاد جدی گرفته نشد و این امر موجب شد که برخی از هموطنان ما فوت شوند.
وی افزود: اگر چه آمار مرگ و میر کرونا افزایش پیدا نکرده است، اما لازم است همچنان رعایت موازین بهداشتی مدنظر قرار گیرد.
ذاکری گفت: اگر متخصصین بهداشت تصمیم بگیرند، می‌توان به سمت تصمیمات جدید رفت و رستوران ها و باشگاه ها را با پذیرش کم بازگشایی کنیم.
وی تصریح کرد: مردم در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و لازم است همه خود را با دستورات وزارت بهداشت تطبیق دهیم.
ناصر حاج محمدی شهردار رشت گفت: روز شوراها در کشور 22 ساله شد و امیدواریم این نهاد روز به روز به بلوغ اجتماعی والاتری برسد.
وی افزود: یکی از چهار خم پیش روی تراموای رشت حل شد و در شورای عالی ترافیک به تصویب رسید که محدویت تراموا برای جمعیت زیر یک میلیون نفر در شهرها برداشته شد.
شهردار رشت ادامه داد: برای درخواست تجهیزات جدید برای افزایش اتوبوس ها پیگیری در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: رشت از برف و کرونا آسیب زیادی دیده است و لازم است تا ورود اتوبوس های جدید، کمی از مشکلات مردم را کاهش دهد.
شهردار رشت تصریح کرد: عملیات اجرایی پارکومتر در رشت به زودی شروع می‌شود و این دومین سرمایه‌گذاری شهرداری رشت درسال جاری است.
وی افزود: سرمایه گذار پارکومتر مشخص شده است و نظر ما این است که هرچه سریعتر رشت از آن بهره‌مند شود.
حاج محمدی با تاکید بر اینکه همتی مضاعف باید برای جذب بودجه‌های پروژه‌های ملی در رشت باید ایجاد شود، گفت: ده پروژه ملی در سطح رشت در حال اجرا است و افتتاح آنها شکل و شمایل شهر را تغییر خواهد داد.

 

عکس آرشیوی است.

نظر شما:

security code