مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تضعیف سامانه بارشی از عصر پنجشنبه در این استان، گفت: از روز جمعه شاهد کاهش ابر و افزایش دمای هوا در منطقه خواهیم بود.

کاهش ناپایداری هوا و افزایش دما از روز جمعه در گیلان

کلانشهر: محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از عصر روز سه شنبه تا عصر امروز (پنجشنبه)، اظهار کرد: در این مدت ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه از عصر و شب پنجشنبه شاهد کاهش ناپایداری‌ها خواهیم بود، افزود: از روز جمعه با توجه به تضعیف ناپایداری‌ها روند افزایش دما و کاهش ابر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه امروز آسمان اکثر نقاط گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است، گفت: در برخی از ساعات شاهد بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

وی به تضعیف این سامانه از اواخر وقت امروز اشاره کرد و ادامه داد: ارتفاع موج برای امروز (پنجشنبه) ۷۰ تا ۱۰ سانتی متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های مرتبط با احتیاط مناسب است.

دادرس با اشاره به صدور اخطاریه کشاورزی، گفت: از کشاورزان به ویژه شالیکاران خواسته شده بود با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی خزانه‌ها در این مدت تمهیدات لازم پیش بینی کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دمای هوای رشت مرکز استان ۱۷ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت آن نیز ۹۷ درصد است، گفت: آسمان شهر رشت نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و رعد و برق و از عصر و شب امروز با کاهش ناپایداری همراه خواهد شد.


مهر