فعالیت فرهنگی بدون مجوز در پیاده راه فرهنگی ممنوع شد

اختصاصی کلانشهر/ نیلوفر روحی: صبح امروز بنری در پیاده راه فرهنگی رشت، مبنی بر لزوم اخذ مجوز برای برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری در این مکان، نصب شد.

متن این بنر به شرح زیر می‌باشد:
«بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده برپایی هرگونه رویداد‌های فرهنگی و هنری (نمایشگاه‌ها، تئاتر موسیقی خیابانی و.....) در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب شهرداری رشت منوط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می‌باشد»

و اما اولین سوالی که با خوانش این اطلاعیه برایمان پیش می‌آید این است که چطور مسوولین تصمیم گیرنده در این باره، این نکته پیش پا افتاده را نمی‌دانند که موسیقی و تئاتر خیابانی را برپا نمی‌کنند بلکه؛ اجرا می‌کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه نوشته شده: «برپایی هرگونه رویدادهای فرهنگی و هنری» که واضح است از نظر دستور زبانی مشکل دارد. دردا و دریغا که به نظر می‌آید تصمیم گیرندگان امور فرهنگی و هنری این شهر که حتما هم تحصیل کرده هستند، صلاحیت نوشتن یک اطلاعیه را ندارند.

نکته دیگری که ذهن خوانندگان این بنر را به خود مشغول می‌کند این است که این اطلاعیه حاوی اطلاعات درستی نیست. به عبارتی؛ مشخص نیست که «هماهنگی‌های به عمل آمده» توسط چه سازمانی و چه کسی صورت گرفته تا هنرمندان بدانند منظور از «مراجع ذیصلاح» چیست که برای اخذ مجوز به آن مراجعه کنند.

دقایقی پیش خبرنگار کلانشهر برای شفاف سازی این اطلاعیه با روابط عمومی شهرداری رشت تماس گرفت اما موفق به صحبت و مصاحبه نشد.
از این رو، پایگاه خبری کلانشهر آمادگی خود را برای مصاحبه با هر ارگان یا فردی که در این تصمیم نقش داشته است، اعلام می‌کند.

نظر شما:

security code