سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی 1680 مورد جدید کووید 19 در کشور طی 24 ساعت گذشته، آمار موارد ابتلا به این بیماری در کشور از مرز 100هزار تن گذشت.

کلانشهر: دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید.
به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
وی افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید.
وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
جهانپور گفت: ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی گفت: تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید چند باره بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور گفت: بیتردید افزایش نسبی موارد بیماری طی روزهای اخیر به رفتار ما بازمیگردد؛ به طوری که حتی موارد تردد و مسافرتهای غیرضورر را شاهد هستیم.
امیدواریم مردم با دقتی بیشتر و پایش و مراقبت اطرافیانشان، طی روزهای آتی شاهد کاهش مجدد موارد ابتلای جدید به بیماری در سراسر کشور باشیم.
ایسنا
نظر شما:
لاغری با آمپول؛ از عوارض پنهان تا بازگشت وزن با قطع دارو