آخرین خبرها از شورای پنجم شهر رشت؛

استعفای ناکام حاجی پور و وعده دیروقت کنفرانس خبری در اتاقک های شیشه ای شورا


۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۸:۱۰ | کد خبر: ۶۸۸۴ چاپ
استعفای ناکام حاجی پور و وعده دیروقت کنفرانس خبری در اتاقک های شیشه ای شورا

کلانشهر _ گروه سیاسی: اسماعیل حاجی‌پور امروز از ریاست شورای شهر رشت استعفا داد اما این استعفا مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.
اسماعیل حاجی پور امروز در صد و سی و نهمین جلسه شورای رشت گفت: به زودی برای گزارش به مردم کنفرانس خبری برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم، افزود: هدف از برگزاری نشست خبری این است که گزارش کارهای انجام شده را به گوش مردم برسانیم.
حاجی‌پور ادامه داد: امروز برابر نامه مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری که به استناد ماده 7 آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب سال 1370موضوع اصلاح آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران، پرداخت یک ماه مجموع حقوق مبنا و فوق‌العاده شغل با تصویب شورای اسلامی شهر به عنوان پاداش به شهردار پرداخت شد.
وی با اشاره به اعتراض فرمانداری رشت مبنی بر کاهش 50 درصدی تعرفه‌های مربوط به تدفین اجساد مبتلا به کرونا گفت: ما هنوز به اجرای این امر اصرار داریم.
ربیس شورای شهر رشت در ادامه گفت: من هیچ وقت برای رییس شورا بودن و ماندن علاقه نداشتم و نامه استعفای خود را آماده کرده‌ام.
وی از اعضای شورا خواست تا با استعفایش موافقت کنند اما اعضا موافقت نکردند و مقرر شد، نتیجه این استعفا هفته آینده اعلام شود.
بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت گفت: برخی مردم نظرشان این است که کارهای شورا اغلب «شو آف» است و به نظرم در مواردی حق هم دارند.
وی افزود: برای شفاف سازی اقدامات شورا نظیر ایجاد دیوار شیشه‌ای برای فرصت‌یابی مردم در صحن‌های شورا باید عزم جدی ایجاد شود.
وی در ادامه در خصوص اضافه‌کاری های پرسنل شهرداری رشت گفت: کف تا 90 ساعت تعیین شده و برخی پرسنل متعرض‌اند که علیرغم اینکه بیشتر از این تعداد ساعت کار می‌کنند اما به اندازه 60 ساعت اضافه کار می‌گیرند.
ذاکری خاطرنشان کرد: ما همیشه در انتصابات مشکل داشتیم و گویا آشنایان برخی از اعضا زودتر به پله‌های میزهای مناصب می‌رسند.
وی افزود: باید آیین نامه‌ای نوشته شود تا به حرف و حدیث‌های مختلف در این خصوص پایان داده شود.
امیرحسین علوی عضو شورای رشت نیز امروز در ادامه این جلسه گفت: وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری از مسولیت‌های شورای شهر است، و اعتراضاتی در این خصوص شنیده می‌شود.
وی افزود: شان نظارتی شورا حتما باید حفظ شود و لازم است رییس شورا مستقیما در این موارد ورود کند.
علوی ادامه داد: مردم از خدمات پسماند شهر گله دارند، بررسی شود امکانات و خدمات شهری ار سوی پیمانکار در چه وضعیتی است و چرا کمبودها پیگیری نمی‌شود.
حجت جذب عضو شورای رشت گفت: ما نماینده مستقیم مردم هستیم و مردم باید در جریان کارهایی که انجام می‌دهیم، قرار بگیرند.
وی افزود: مدل رفتارهای اعضای شورا و شهرداری باید در شان مردم رشت انجام شود.
جذب خاطرنشان کرد: ما موضوعاتی را مطرح می‌کنیم و می‌بینیم که پیگیری نمی‌شود. پس این موضوعات را رسانه‌ای می‌کنیم تا حداقل اقداماتی انجام شود. با این وجود چون این همه تاخیر برای برخی از پروژه‌ها قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: وضعیت رفتگران در حال حاضر خوب نیست و باید اقدامات اساسی برای رفع مشکلاتشان انجام شود.
جذب خواستار برگزاری یک جلسه کاری بدون حضور رسانه‌ها شد تا درمورد مشکلات شهر بتوانیم تصمیمات درست بگیریم.

نظر شما:

security code