نظام ارجاع الکترونیک در 6 شهرستان گیلان به اجرا در آمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: استقرار نظام ارجاع الکترونیک تاکنون در 6 شهرستان استان  با تلاش صاحبان فرایند نظام ارجاع  اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شاهرخ یوسف زاده چابک در نشست صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان های بیمه گر گفت: سرعت و شتاب دانشگاه در استقرار نظام ارجاع الکترونیک (ظرف کمتر از چند ماه) در استان، در سطح کشور باور کردنی بود، این مهم با تلاش صاحبان فرایند نظام ارجاع، تاکنون در 6 شهرستان گیلان اجرا شده است.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برای اولین بار در کشور سطح3 b نظام ارجاع الکترونیک که بالاترین سطح ارجاع است، در کلینیک بعثت رشت به اجرا در آمده است و در حال حاضر در بین 3 استان گلستان، زنجان و گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بالاترین بازخوراند یعنی 35 درصد بوده است.

یوسف زاده با بیان اینکه لازمه راه اندازی پزشک خانواده شهری استقرار نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: خوشبختانه با همت مسوولان دانشگاه در زمینه نظام ارجاع پیشتاز هستیم.

  وی ادامه داد: با استقرار نظام ارجاع شاخص های بهداشتی در حال بهبود هستند و ارتباط مناسبی بین دو حوزه درمان و بهداشت ایجاد شده است و این نظام جهش بزرگی در حوزه سلامت گیلان محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به این که بیمه ها باید در سطح کلان برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک تلاش کنند، اظهار کرد: سازمان های بیمه گر باید ضمن همراهی با ستاد نظام ارجاع، برای بهبود روند استقرار این مهم گام بر دارند. در این زمینه دو دانشگاه گلستان و گیلان طی این هفته در بیمه سلامت دستاوردها و نیازمندی های نظام ارجاع الکترونیک پزشکی کشور را تشریح خواهند کرد . 

یوسف زاده با اشاره به این که زیرساخت های مناسب برای استقرار کامل نظام ارجاع در گیلان باید ارتقا یابد، تاکید کرد: همه متولیان حوزه سلامت باید تلاش کنند تا با تامین منابع و ایجاد زیرساخت های لازم، حلاوت استقرار نظام ارجاع را به کام مردم گیلان شیرین کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، کمبود نیروی انسانی یک عامل مهم جهت کاهش باز خوراند در مراکز درمانی است و در این زمینه در برخی از مراکز شاهد بازخوراند بالای 90 درصد نیز بوده ایم.

رییس دانشگاه علوم زشکی گیلان، خاطرنشان کرد: با اجرای نظام ارجاع الکترونیک مردم خدمات سلامت را با هزینه های کمتری دریافت خواهند کرد. در این زمینه فرهنگ سازی برای بهره مندی مردم از خدمات درمانی در بستر نظام ارجاع و دریافت خدمات با هزینه تمام شده کمتر باید مد نظر قرار بگیرد. در خصوصف با همراهی سازمان های بیمه گر می توان شاهد دستاوردهای قابل توجه ای در این زمینه بود.

در این نشست، سازمان های بیمه گر (سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت) از استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان استقبال کردند و مقرر شد جهت تسریع در امور کارشناسانی از حوزه بیمه به ستاد نظام ارجاع دانشگاه معرفی شوند. 

 

نظر شما:

security code