
کلانشهر: به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، رئیسجمهور ساعاتی پیش در حکمی غیرمنتظره رضا رحمانی را از مسئولیت وزارت صمت برکنار کرد. وی در حکم خود مدرسی خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.
حلول احمدینژاد در روح روحانی / برکناری سنگالی رحمانی
خبر عزل رحمانی در حالی منتشر شد که وی در جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور باعنوان فعال کردن فعالیتهای اقتصادی در کشورهای همسایه حضور داشت و جالبتر اینکه در این جلسه قائم مقام او که از قضا حالا سرپرست این وزارتخانه شده نیز او را در این جلسه همراهی می کرد.
این نوع برکناری رحمانی شاید تا حدودی شبیه به برکناری متکی از مسئولیت وزارت خارجه در دولت دهم باشد. او در حالی برکنار شد که در حال دیدارهای دیپلماتیک در کشور سنگال بود.
برخی منابع احتمال میدهند که رئیسجمهور به دو دلیل، یا دست کم دستاویز، رضا رحمانی را از مسئولیت خود برکنار کرده است. یکی موضوع آشفتگی بازار خودرو و افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو در دو هفته اخیر ودلیل دوم که کمی مهمتر و اصلیتر نیز به نظر میرسد موضوع عدم تفکیک وزارتخانه صنعت و بازرگانی بوده است. گویا رئیسجمهور انتظار داشته است رحمانی برای تصویب این طرح در مجلس حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.
با این حال برخی دیگر معتقدند رییس جمهور مدتهاست تمایلی به همکاری به رحمانی نداشته و موضوعات اخیر فرصت مناسبی در اختیارش قرار داده است. برخی روزنامهها و رسانههای نزدیک به دولت ماه هاست علیرغم دولتی بودن در مقام منتقد وزارت صمت هم هستند.
نامه رحمانی به روحانی و ردپای واعظی در عزل وزیر صمت
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حتماً مستحضرید در تاریخ 99/2/17 جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.
امروز 1399/2/22 که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجدداً جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم.
به استحضار میرساند اینجانب حجت شرعی برای استعفا نمی بینم و کماکان مثل 19 ماه و سالیان گذشته، با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و به ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام، کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم.
از اینکه در دوره حدود 19 ماه مسئولیت اینجانب علی رغم برنامهریزیهای دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانهروزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ و افزایش و روند تولید و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و در خصوص بحران کرونا که مورد تایید تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود میبالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست این گونه بنا به انگیزههای سیاسی تحت فشار قرار گیرند.
هر حال هر تصمیمی بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت میدانم.

نظر شما: