در جلسه شورای شهر رشت اتفاق افتاد:

استغفای حاجی پور بلاتکلیف ماند / زاهد: نباید به پرستاران بی توجهی شود


۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۲۰:۲۸ | کد خبر: ۷۰۰۲ چاپ
استغفای حاجی پور بلاتکلیف ماند / زاهد: نباید به پرستاران بی توجهی شود

کلانشهر:  نایب رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به نامه استعفای حاجی‌پور از ریاست شورای رشت گفت: اعضای شورا خواستار حضور حاجی‌پور در جلسه آتی هستند تا تصمیمات نهایی در این خصوص گرفته شود.


فرهام زاهد نایب رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به غیبت اسماعیل حاجی‌پور در جلسه امروز گفت: طی نامه‌ای که وی به اعضای شورای نوشته است خواستار استعفا از ریاست این شورا هستند.
وی افزود: حاجی‌پور یکی از دلایل استعفا را ضعف جسمانی خود عنوان کرده و خوستار شده است از این پس در کسوت عضو شورای شهر رشت در جلسه شورای شهر رشت حضور یابد. زاهد تصریح کرد: اعضای شورا نیز اعلام کردند جلسه بعدی با حضور رییس شورا در خصوص استعفای وی تصمیم خواهیم گرفت.

نباید به پرستاران بی‌توجهی شود
زاهد در ادامه جلسه به گله‌هایی که «پرستاران فراخوانده شده» در زمان کرونا دارند اشاره کرد و گفت: افرادی که در زمان اوج کرونا با فراخوان همکاری، به یاری بیماران شتافتند، نباید حقشان امروز که از تب و تاب کرونا کم شده، ضایع شود.
نایب رییس شورای شهر رشت گفت: تماس‌های زیادی در مورد وضعیت نامطلوب این پرستاران به ما رسیده و خواستار تعیین تکلیف حقوق و قرارداد هستند.
وی افزود: آن‌ها در زمان کرونا جانفشانی کردند و الان که از تب و تاب کرونا کم شده نباید نسبت به وضعیتشان بی‌توجهی شود. زاهد اضافه کرد: از دستگاه‌های مربوطه نظیر سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه علوم پزشکی خواستاریم تا پیگیری های لازم اتخاذ شود.

ذاکری: شفاف‌سازی از اولویت‌های من است
در ادامه این جلسه بهراد ذاکری هم در خصوص وضعیت پرستاران سخن گفت و تاکید کرد: بی انصافی است که خلف وعده شود و زحمت‌های شبانه روزی این افراد برای نجات بیماران کرونایی نادیده گرفته شود.
وی افزود: دست به سر کردن این پرستاران کار درستی نیست و امیدواریم تصمیمات درستی برای وضعیت و قرار دادشان گرفته شود.
ذاکری در ادامه در انتقاد به یک رسانه که اخیرا خبری را در مورد کود آلی منتشر کرده بود، تذکر داد و گفت: لازم است اخبار شهر با اطلاعات جامع‌تری نوشته شود.
وی تصریح کرد: نوشتن اخبار کذب به نفع هیچکس نیست و شفاف‌سازی از اولویت‌های کاری من بوده و هست.

پیشرفت تراموا رضایت‌بخش نیست
رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه این جلسه گفت: وضعیت پبشرفت تراموای رشت مورد رضایت نیست و شهرهایی در کشور هستند که دیرتر از رشت به فکر راه اندازی تراموا افتادند، اما در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بهتری برخوردارند. وی افزود: زمان‌بر شدن استارت تراموای رشت به این شهر آسیب می زند. رسولی خاطرنشان کرد: نباید فرصت‌ها را از شهر بگیریم و واقعا پاسخ شفاعی برای مردم داشته باشیم. وی تصریح کرد: فرصت‌های شهر در حال سوختن است و نباید در این موارد سهل انگاری هایی را شاهد باشیم.

در شرایط رکود اقتصادی هستیم

در ادامه احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت گفت: باید تکلیف حوزه معاونت زیربنایی شهر رشت مشخص شود چون در فصل این کار هستیم.
وی افزود: ضعف افراد موجب اشتباهات می‌شود و مدیران هم از این امر مستثنی نیستند.
رمضانپور با تاکید بر اینکه باید تراموا را به جای مطلوبی برسانیم ادامه داد: باید پیگیری کنیم در اجرای این کار سرعت عمل بیشتری اعمال شود.
رمضانپور گفت: در شرایط رکود اقتصادی و عدم تحقق درآمد ها هستیم، باید وحدت را حفظ کنیم تا در سایه همدلی خروجی‌های خوبی برای مردم شهرمان داشته باشیم.
عاقل‌منش عضو دیگر شورای شهر رشت نیز گفت: کرونا به اقتصاد بسیاری مشاغل آسیب زده است. به خصوص رانندگان تاکسی نتوانستند در این ایام از پس مخارج خود و حتی خورودیشان برآیند. وی خواستار توجه جدی تر به این قشر آسیب دیده شد.
پس از اعلام پایان جلسه شورا، اسماعیل حاجی‌پور نیز وارد جلسه شد و در مورد ساماندهی گلزار شهدای گمنام واقع در مسکن مهر رشت توضیحاتی داد.

 

عکس آرشیوی است